۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۲۸۸
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

رشد ۲۲ درصدی مشارکت در اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال درخراسان رضوی در ۷۱۳ مسجد شهری و روستایی، مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر معتکف برگزار شد.
اعتکاف اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فرد، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز 22 اردیبهشت در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی اعتکاف در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: اعتکاف یکی از مأموریت‌ هایی بود که خداوند متعال از حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع)برای بستر‌سازی آن عهد گرفت.

 

وی با اشاره به این که همه باید دعوت‌کننده به اعتکاف باشند، ادامه داد: در سال‌های اخیر استقبال فراوانی از سوی اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان به این فرهنگ انسان‌ساز که به بیان رهبر معظم انقلاب از رویش‌های انقلاب اسلامی است، شده است.

 

حجت الاسلام نمازی ابراز کرد: اعزام مبلّغ و مبلّغه به مساجد متقاضی، تشکیل حلقه‌های معرفت، برگزاری جلسات تصحیح قرائت نماز و جزء خوانی و محافل انس با قرآن، توزیع محصولات فرهنگی و همچنین اعزام تیم‌های ارزیابی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام به شمار می‌رود.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه از رشد 22 درصدی مشارکت در اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

وی افزود: امسال در خراسان رضوی در ۷۱۳ مسجد شهری و روستایی، مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر معتکف برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علی بخشی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد در ادامه گفت: سنت الهی اعتکاف در طول تاریخ اسلام و دیگر ادیان آسمانی، طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی به طور عموم و شهرهای شیعه و مراکز حوزوی به طور خاص مورد توجه بوده است.

 

گفتنی است، در این مراسم از مسؤولان و خادمان فرهنگی ۱۲ مسجد برتر برگزار کننده اعتکاف سال جاری استان با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد./934/202/ب2

ارسال نظرات