۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۳۰۱

مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی سبک زندگی رضوی برگزار شد

مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی سبک زندگی رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی سبک زندگی رضوی و دوازدهمین جلد فلصنامه فرهنگ رضوی عصر چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سالن کتابنمای شماره 2 برگزار شد.

 

در این مراسم سید جواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای تعامل مردم با حوزه فرهنگ و بستری برای ارباب نشر است تا در این فضای فرهنگی آثار خود را ارائه داده و در معرض آراء و نظرات صاحبنظران قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت خوبی است که بنیاد آثار خود را به جامعه ارائه دهند، عنوان کرد: باید پیش از ورود به معرفی آثار در نمایشگاه به ارائه کارنامه کتابخوانی پرداخت، جشنواره امام رضا(ع) تلاش می کند دستاوردهای خود را در 184 برنامه داخلی و خارجی با 35 عنوان کتاب در حوزه کتابخوانی ارائه دهد.

 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، افزود: به طور مشخص 5 عنوان برنامه به موضوع کتاب جشنواره اختصاص دارد، نهضت کتابخانه رضوی از سال جاری با حمایت کتاب خانه های عمومی طراحی شده است ابتدا استانی سپس ملی برگزار می شود امید که در دهه کرامت کار فراگیری در عرصه کتابخوانی را شاهد باشیم.

 

جعفری با اشاره به سومین جشنواره امام رضا(ع)، بیان داشت: این جشنواره مستقیم به موضوع کتاب می پردازد که در تولید آثار کودک و نوجوان با محتوا و مضمون نظری است، همچنین جشنواره چهارم با موضوع کودک توسط کانون فکری کودکان ونوجوانان برگزار خواهد شد تا کودکان و نوجوانان با شخصیت و زندگی امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.

 

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی، ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی است که احاد جامعه و دستگاه‌های فرهنگی همه وظیفه دارند تلاش کنند الگوی سبک زندگی رضوی را در کانون توجه خود قرار دهد.

 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: 8 عنوان کتاب با موضوع سبک زندگی رضوی در حوزه روابط فردی، اجتماعی، خانواده، ازدواج، بهداشت، محیط زیست در دسترس عموم قرار گرفته است.

 

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: در غرفه بین المللی امام رضا(ع) بیشترین کتابی که از آن استقبال شده سبک زندگی رضوی بوده است به نظر می رسد که در آینده به چاپ چندم برسد.

 

در ادامه علی سروری مجد معاونت بین عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: دانشمندان علوم اجتماعی در دوران معاصر مفهوم دینی سبک زندگی را در ادبیات علوم اجتماعی مطرح کردند رهبر معظم انقلاب نیز به اهیمت نگرانی خود در خصوص تغییر بینش، رفتار و هنجارها اشاره کردند.

 

وی افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مرکزی علمی فرهنگی است که وظیفه خود دانسته تا به تالیف سبک زندگی رضوی بپردازد، ما به دنبال نوینسده ای بودیم که در این زمینه صاحب اثر و تاثیر در کشور باشد که در این بین محمد تقی فعالی به عنوان استاد دانشگاه و حوزه انتخاب شدند وی موسسه ای هم با عنوان سبک زندگی در قم دارند بنابراین سفارش کار به ایشان داده شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به عناوین مجلدات، عنوان کرد: روابط میان فردیی در جلد یک، مناسبات اجتماعی در جلد دو، ازدواج و خانواده در جلد سه، بهداشت غذا و تغذیه در جلد چهار، بهداشت فردی و محیط زیست در جلد پنج، زندگی معنوی در جلد شش، بینش ها و ارزش ها در جلد هفت و سنن رضا در جلد 8  قرار دارد.

 

سروری با اشاره به اینکه قرار است این هشت جلد به صورت خلاصه در جلدی مجزا به زبان های دیگر ترجمه و تدوین شود، ابراز کرد: در این مجلدات ضمن ارائه احادیث امام رضا(ع) به مبانی دینی در سنت پیامبر(ص) و سایر ائمه معصومین(ع) نیز مورد پرداخته شده است، بنابراین این کتاب راه را برای پزوهشگران بعدی باز کرده است.

 

وی افزود: عنوانی که امروز رونمایی می شود یکی از 50 عنوان پژوهشی است، امروز فلصنامه پژوهشی رضوی به چاپ 12 رسیده است که به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) چیزی به نام فصلنامه علمی و پژوهشی امام رضا(ع) نیز داریم اما در خصوص سایر ائمه چنین اقدامی تا کنون انجام نشده است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)،  در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره قیمت کتاب خاطرنشان کرد: قیمت 8 جلدی کتاب 126 هزار تومان است.

 

همچنین در ادامه محمود واعظی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، گفت: الگو در زندگی انسان ها بسیار مهم است سبک زندگی رضوی از این جهت که امام رضا(ع) به عالم آل محمد(ص) معروف هستند همه اسوه های زیبا را می شود در زندگی او دید ارزش این اثر در این است که زندگی ایشان را عینه سازی کرده است.

 

وی افزود: جا دارد که تلخیص این کتابها را برای تشنگان خارج از کشور برسانیم 140 یا 150 شبکه در دست وهابیت است حضور ما در دنیا کم رنگ است در مرکز وهابیت وقتی پایانامه تصویب می شود از همان روز ثبت میشود که ناشر این پایانامه در فلان انتشارات است در واقع  ورودی و خروجی دانش مشخص است، در حالیکه پایانامه های مادر دانشگاه خاک می خورد.

 

 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید ظرفیت های خود را به کار بگیریم تا این کتابها به زبان های دیگر ترجمه شود به امید اینکه با این اقدامات خلا سبک زندگی رضوی را در جهان اسلام پر کنیم./807/201/ب2

ارسال نظرات