۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۳۱۴
آیت الله مصباح یزدی:

آمریکا بزرگ ترین شرور زمان است

رییس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که هیچ ضمانتی وجود ندارد که نعمت ها باقی بماند، گفت: انذارهایی در قرآن کریم و روایات وجود دارد که در اثر ناسپاسی، نعمت ها از انسان سلب می شود که باید مراقب بود.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با طرح این سؤال که چگونه می شود تحولات منفی و سقوط به صورت دفعی و سریع در زندگی انسان پیدا می شود، گفت: متأسفانه انسان قدر نعمت ها را نمی داند.

 

وی افزود: در برخی جوامع همانند غرب کار به جایی رسیده است که رؤسای آن به دلیل فسادهای گوناگون مجبور به استعفا می شوند، کشور ما در شرایطی قرار گرفته که در مقایسه با جاهای دیگر بهشت است که این به برکت اسلام، انقلاب و خلوص مردان حاضر در صحنه به دست آمده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ ضمانتی وجود ندارد که این نعمت ها باقی بماند، اظهار داشت: انذارهایی در قرآن کریم و روایات وجود دارد که در اثر ناسپاسی، نعمت ها از انسان سلب می شود که باید مراقب بود.

 

وی ادامه داد: از مجموع معارف دینی بر می آید که برای انحرافات سه عامل هوای نفس، حب دنیا و شیطان وجود دارد؛ ابلیس اسم شخص و علم بوده اما شیطان صفتی به شمار می رود که حتی برای انسان نیز استفاده می شود.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که شیطان به معنای شرور است، اظهار داشت: همان گونه که ابلیس شیطان است انسان ها نیز می توانند شیطان باشند، از این رو و بر اساس معنای صفتی که حضرت امام راحل فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است یعنی آمریکا بزرگترین شرور زمان به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: ابلیس 6 هزار سال خداوند را عبادت کرد اما در زمان امتحان الهی رفوزه شد، درباره وجود شیطان و ابلیس گرایش ها و نظراتی وجود دارد، کسانی می گویند موضوعات قرآنی معنای دیگری دارند و شیطان به معنای قوه وهمیه است ازاین رو این می گویند این که موجودی مستقل و از جنس آتش باشد افسانه به شمار می رود.

 

رییس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر گرایش باطل بوده باید کنار گذاشته شود چون ابلیس موجودی واقعی است؛ انسان می تواند کاری کند که ظهور حضرت صاحب نزدیک تر شود، همچنین می تواند کاری کند که ظهور به تأخیر افتد.

 

وی اضافه کرد: شیطان را برای غیر از ابلیس نیز می توان به کار برد، خداوند 6 هزار سال به شیطان مهلت داد تا به زمان امتحان رسید حال اگر 60 سال به انسان برای امتحان فرصت دهد عجیب است؟ خلیفة الله بودن یعنی این که انسان در شرایط سخت و دشوار قرار گیرد اما همچنان از خداوند تبعیت کرده  راه بندگی را در پیش گیرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات