۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۳۱۶
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران:

آمریکا زبان زور می فهمد نه مذاکره/ پایگاه های نظامی ‌آمریکا در تیررس ما است

حاجی زاده با اشاره به این که ما در صنعت نظامی که از پیچیده ترین صنایع است به توانمندی های بالایی رسیده ایم، تصریح کرد: مشکل ما در دیگر صنایع، مدیران و مسؤولانی هستند که به جای این که به دنبال خدا و نیروی خود داشته باشند به کدخدا و خارج چشم بسته اند.
امیرعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان این که کشور در حوزه تهدیدات و توطئه های خارجی و عناصر ضد انقلاب داخلی قرار دارد، اظهار داشت: تمام این تهدیدات به سر کردگی استکار و به خصوص آمریکا رقم خورده است و هر کدام از ین تهدیدات می توانست یک کشور را از پا در آورد.

 

وی به تنوع این توطئه ها اشاره کرد و افزود: در برخی موارد ما پیروزی های چشمگیر به دست آوردیم و در برخی موارد هم ضربه خوردیم که باید به دنبال علت شکست باشیم؛ بعد از 37 سال عناصری در داخل و فشارهای استکبار از خارج کشور را بر سر دوراهی قرار داد که یا باید راه استقامت و ضعف اقتصادی را تحمل کنیم و یا باید تن به ذلت دهیم و شرایط دشمن را قبول کنیم.

 

حاجی زاده با بیان اینکه برخی در داخل راه دوم که تسلیم در برابر دشمن است را پذیرفته اند، خاطرنشان کرد: این راه در میان برخی از نخبگان پذیرفته شده است و طرفدار دارد و به دنبال گفتمان سازی و القای آن به جامعه هستند در حالی که راه سومی هم هست و آن استقامت و عبور از سختی ها است.

 

وی با اشاره به این که تهدیدات زیادی از اول انقلاب ما را احاطه کرده است، اظهار داشت: این تهدیدات در حوزه های نظامی، فرهنگی، سیاسی، عملیات روانی، تهاجم اطلاعاتی، جاسوسی، نفوذ، اقتصادی و تحریم بوده است ولی هیچ کدام از این ها نتوانسته بر روی ما اثر داشته باشد.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با بیان این که در فوتبال وقتی مهاجم حمله می کند چهار اتفاق ممکن است بیفتد، افزود: یا این تهدید دفع می شود و یا این تهدید تبدیل به ضد حمله می شود و یا ممکن است به گل برای حریف تیدیل شود و مورد چهارمی هم هست که ممکن است یار خودی به اشتباه دروازه خودمان را باز کند.

 

مدیریت انقلابی و جهادی جنگ را از تهدید به فرصت تبدیل کرد

وی با بیان این که هر چهار اتفاق در مورد ایران در این سالها افتاده است، گفت: جنگ تحمیلی از آن مواردی بود که برای ما تبدیل به فرصت شد و دلیل آن هم اداره صحیح و انقلابی آن بود زیرا اگر می خواستیم نسخه های امروز را قبول کنیم باید همان ابتدا صلح را می پذیرفتیم و امروز مرز ما و عراق دروازه های اهواز بود و صدام هم هنوز در عراق حکومت می کرد.

 

حاجی زاده به عناصر عبور از تهدید اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از عناصر عبور از تهدید رهبری است که در این سالها ثابت بوده اند؛ عنصر دوم مردم و جوانان بودند که اگر در این سالها کیفیت آنها بیشتر نشده باشد کمتر نیست؛ عنصر سوم سرزمین و جغرافیا  منابع و معادن است که هنوز شرایط تغییر نکرده است.

 

وی عنصر چهارم را ویژگی مدیران و مجریان سیاست های نظام دانست و ابراز داشت: این مسؤولان و مدیران هستند که باید از امکانات موجود استفاده کنند و به بهترین نحو کشور را اداره کنند؛ آنجایی که مدیرانی مانند همت و باکری بودند ما موفق عمل کردیم ولی آنجایی که از این جنس نبودند ما با مشکل موجه بودیم.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به این که اگر ما در اوایل انقلاب در عرصه مهندسی نظامی و سد سازی به توانایی لازم نمی رسیدیم امروز در این عرصه هم تحریم بودیم، خاطرنشان کرد: ما با ورود به این عرصه کاری کردیم که نمی توانند امروز ما را تحریم کنند و این نشان دهنده مدیریت خوب است و این که مدیران شایسته و متعهد پای کار بوده اند.

 

مدیری که خدا را به کدخدا ترجیح دهد موفق خواهد بود

وی افزود: ما در هر کجا مدیری داشتیم که خدا را به کدخدا ترجیح داده و خود را مقلد رهبری دانسته و با روحیه جهادی انجام وظیفه کرده و خدمت را سر لوحه کار خود قرار داده است موفق عمل کرده و اگر مدیران مان این ویژگی ها را نداشته باشند موفق نخواهیم بود.

 

حاجی زاده به موفقیت های حوزه نظامی که بسیار پیچیده است اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حوزه نظامی از تهدید به فرصت رسیدیم و در حالی که در جنگ موشک نداشتیم ولی شعارمان موشک جواب موشک بود و همین روحیه موجب شد ما پیشرفت کنیم و امروز به این جایگاه برسیم.

 

صنعت نظامی و موشکی باید الگوی دیگر صنایع در ایران باشد

وی با بیان این که امروز پروژه های نظامی ما یک ساله و چند ماهه به انجام می رسد، گفت: این به صورت خود جوش و با تکیه بر توانمندی داخلی و پشتوانه علمی دانشگاه ها بوده است در حالی که می بینیم در حوزه های بسیار ساده تر پیشرفت نکرده ایم و دائما به ما دیکته می کنند که باید به سمت ارتباط با خارج و وابستگی برویم تا پیشرفت داشته باشیم.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به این که امروز در فرهنگ مردم جا افتاده که نمی شود بدون همراهی با آمریکا کاری کرد، افزود: اگر این امر را ریشه یابی کنیم می بینیم که ما در حوزه نظامی که با قدرت عمل کرده ایم آمریکاییان قدرت ما را پذیرفته اند ولی در حوزه سیاسی و اقتصادی که منفعل عمل کرده ایم مدام به ما فشار می آورند.

 

آمریکا تنها زبان سپاه را می فهمد

وی با بیان اینکه آمریکاییان فقط زبان زور را می فهمند، ابراز داشت: در رابطه با این دزدی آمریکا از اموال ایران اگر مقابله و برخورد شود این قصه خاتمه پیدا خواهد کرد ولی اگر کوتاه بیاییم خواهیم دید که روزی خواهد رسید که 40 و 50 میلیارد دلار از دارایی ما را مصادره خواهند کرد.

 

حاجی زاده با اشاره به این که آنها تنها به مذاکره و فشار در حوزه هسته ای اکتفا نخواهند کرد، افزود: الآن حوزه موشکی را شروع کرده اند و می گویند راجع به موشک حرفی نزنیم؛ بعد می گویند که باید کارخانه ها را بازرسی کنیم و سپس می گویند که موشک های دور برد تهدید به حساب می آید و در نهایت هم می خواهند که مانند لیبی موشک های خود را منهدم کنیم ولی خود آنها هم می دانند که در ایران قضیه متفاوت است و از همان ابتدا جلوی آنها خواهیم ایستاد.

 

وی حوزه نظامی و موشکی را الگویی مناسب برای سایر حوزه ها عنوان کرد و افزود: صنعت نفت و خودرو سازی ما که از صنعت نظامی پیچیده تر نیست ولی مشکل از مدیران است که باید مدیران انقلابی روی کار بیایند تا همانطور که جنگ را با دست خالی اداره کردند، اقتصاد و نظام بانکی و دیگر حوزه ها را هم اداره کنند.

 

باید باور داشته باشیم که در جبهه اقتصادی و فرهنگی در حال جنگ هستیم

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با بیان این که امروز دشمن در جبهه اقتصادی و فرهنگی در مقابل ما ایستاده است، یادآور شد: ما باید باور داشته باشیم که در حال جنگ هستیم و مدیران ما باید خود را به عنوان یک فرمانده عملیات تلقی کنند و اگر چشم به یاری و دوستی با دشمنان ببندیم به جایی نخواهیم رسید.

 

وی اظهار داشت: ما هر کار کنیم بهتر از مرسی و قذافی و دیگر نوکران آمریکا نخواهیم توانست عمل کنیم؛ ما باید درک کنیم که باید روی پای خود بایستیم تا موفق شویم.

 

حاجی زاده در بخش پرسش و پاسخ با اشاره به پیشرفت های گسترده ایران در عرصه های نظامی و دفاعی، گفت: کاری که از سال 63 در حوزه موشکی آغاز شد تا کنون ادامه دارد و همواره شاهد نو آوری هستیم.

 

وی در رابطه با تحولات سوریه گفت: بعد از پیروزی های بزرگ نیروهای مدافع حرم آنها بحث صلح را مطرح کردند و برخی در منطقه هم از این طرح  استقبال کردند ولی داعش از صلح سوء استفاده کرد و پاسخش را هم خواهد دید؛ روند کلی به نفع نیروهای مقاومت است.

 

دولت در حد توان خود به جبهه مقاومت کمک می کند

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران افزود: در مسائل سیاست خارجی و سیاست های کلی نظام دولت به تنهایی تصمیم گیر نیست؛ ممکن است دولت در برخی مسائل به لحاظ فکری با سپاه همراه نباشد ولی آنچه تصمیم گیری می شود همه باید تن دهند؛ تا امروز دولت در حد توان خود همراه نیروهای مقاومت بوده ولی نمی شود مشکلات مالی دولت را هم نادیده گرفت.

 

وی با بیان اینکه در حوزه موشکی اختیار دست مقام معظم رهبری و سپاه است، خاطرنشان کرد: در زمینه موشکی اصلا چیزی دست کسی نیست که بخواهد به ما فشار بیاورند و اگر ما وابسطه به خارج بودیم از ما درخواست همکاری نمی کردند.

 

همکاری با روسیه در سوریه به نفع ایران است

حاجی زاده همکاری با روسیه در مورد سوریه را تا زمانی که آنها پای کار باشند به نفع ایران دانست و اظهار داشت: خود روسها هم از جانب تروریسم و آمریکا احساس خطر کرده اند و به خاطر منافع خود در سوریه می جنگند و تا کنون هم مطابق نیاز و تاکتیک خود به خوبی جنگیده اند و هیچ کوتاهی در کار نبوده است.

 

وی با بیان این که از توانایی نظامی آمریکا بی خبر نیستیم، افزود: پایگاه های آمریکایی ها در دسترس توان موشکی ما است و کاملا به آنها اشراف داریم.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران از پروازی شدن جنگنده قاهر که کاملا بومی است خبر داد و ابراز داشت: تولید این جنگنده بدون سرنشین به سمت یک جنگنده عملیاتی پیش می رود و تا کنون 60 درصد پروژه به اتمام رسیده است./843/پ201/ج

ارسال نظرات