۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۲۶۳۲۰
استاد دانشگاه تشریح کرد؛

رمز و راز حسادت و دشمنی غرب علیه اسلام

استاد دانشگاه با بیان این که یهود و غرب از وقایع آخر الزمان خبر دارند و در حرکت پیش دستانه حرکت می کنند، گفت: به همین دلیل به عراق و سوریه آمده و آنجا را خراب می کنند، می دانند آینده جهان در این نقاط کلید می خورد.
شفیعی سروستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اسماعیل شفیعی سروستانی، نویسنده و مهدویت پژوه شب گذشته در سلسله مباحث بزم اندیشه با عنوان «دشمن شناسی فرهنگی» در جمع فعالان فرهنگی که به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، مردم را در هر اجتماع به سه دسته طبقه بندی و ابراز کرد: دسته اول خواص که اهل نظر و تفکرند، در اقلیت به سر می برند، این گروه بنیادهای فکری و نظری مردم را می سازند و سبب قوام تمدن و فرهنگ و هدایت مردم می شوند.

 

وی گروه دوم را عوام نامید که اکثریت اجتماع را داشته و افزود: این گروه اهل عملند، ازین گروه نمی توان انتظار داشت که بدون آگاهی، کاری انجام دهند.

 

شفیعی سروستانی گروه سوم را اهل فرهنگ عنوان و تشریح کرد: این گروه واسط میان خواص و عوامند به اینان معلمان می گویند (با معلمین مدارس و مصطلح کنونی متفاوتند)، این معلمان مفسر بیان خواص برای عوامند.

 

نویسنده کتاب مثلث مقدس، وظیفه معلمان را تبیین کرد: ارائه تعریف از مقصد و آینده، جهت گیری در نقطه عطف ها، بیان نحوه رفتن، دیده بانی و رصد گیری؛ دشمن شناسی و حراست از کیان و جغرافیای فرهنگی وظیفه معلمین (گروه واسط خواص و عوام) می باشد.

 

این پژوهشگر، اشکال معلمان را در جامعه کنونی خواب بودن و عدم انجام وظیفه شان دانست و گفت: معلمان ما وقتی حرف مهمی زده می شود تأیید می کنند در حالی که اینان وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند نه این که تأیید کنند، معلمان یک جامعه ای اگر در خواب باشند آن جامعه عقب می ماند و هویت خود را از دست می دهد.

 

وی حافظان یک کشور را دو گروه حافظان فرهنگی (معلمین) و حافظان جغرافیای خاکی (نیروهای نظامی) معرفی کرد.

 

شفیعی سروستانی با بیان این که بدون هیچ تعصبی می توان گفت از قدیم الایام ایران خار چشم غرب بوده است تصریح کرد: ایران در موقعیت خاصی در جهان قرار گرفته، در حلقه کوچک تر بین کشورهای شیعه، بعد در حلقه بزرگ تر در بین کشورهای خاورمیانه و در سطح وسیعتر در شرق عالم واقع شده است.

 

این روزنامه نگار در باب جغرافیای فرهنگی شرق تأکید کرد: نه تنها شرق و غرب از نظر جغرافیایی خاکی با هم متمایزند بلکه از نظر جغرافیای فرهنگی نیز بسیار با هم متفاوتند.

 

این نویسنده یکی از رازهای حسادت غرب نسبت به شرق را بیان کرد: میان شرق و غرب موضوعی وجود داشته که سبب حسد غربی ها می شود و آن جغرافیای فرهنگی است؛ چیزی که تاکنون در غرب فراموش نشده، آنان به جوانان خود کینه های قدیمی را متذکر می شوند و سوابق را زنده می دارند ولی ما این گونه نیستیم و از تاریخ و گذشته خود چیزی به جوانان نگفته ایم و جوان ما دلیل تنش ها را به سی یا چهل گذشته نسبت می دهد.

 

رویارویی شرق و غرب قبل از اسلام، پس از اسلام و دوران جدید

وی رویارویی شرق و غرب را پیش از اسلام خواند و اظهار کرد: جنگ های داریوش و خشایار شاه با یونانیان در تنگه های بسفر و داردانل، لشگرکشی اسکندر از همین منطقه بر آسیا و جنگ های طولانی مدت ایران و روم در عصر ساسانی مربوط به قبل از اسلام است.

 

شفیعی سروستانی به رویارویی شرق و غرب در دوران میانه (پس از اسلام) اشاره و تشریح کرد: جنگ های تبوک و موته در  صدر اسلام، گذر مسلمانان در قرن اول از جبل الطارق و فتح اندلس و جنگ های صلیبی دویست ساله بعد از ظهور اسلام رخ داده است.

 

استاد دانشگاه در ادامه به رویارویی شرق و غرب در دوران جدید پرداخت و گفت: دوران دویست ساله مبارزات ضد استعماری و آزادی بخش و مقاومت شرق در برابر مدرنیته غرب و جنگ های کنونی در منطقه از جمله رویارویی شرق و غرب می باشد.

 

جغرافیای خاکی شرق

این پژوهشگر با اشاره به این که تمام کینه جویی غرب از شرق  فقط به خاطر فرهنگ نیست افزود: با توجه اظهارات صریح غربی ها، خاورمیانه نگین ملل مسلمان است؛ خاورمیانه لولای سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا، این منطقه گنجینه 70 درصد ذخایر ثابت جهانی نفت و 40 درصد گاز طبیعی است.

 

وی از نظر مرزی خاورمیانه را قلعه فتح نشدنی دانست و تصریح کرد: خاورمیانه از سمت غرب (صحرای مغرب) 3.5 میلیون کیلومتر مربع صحرا، از شمال، ارتفاعات البرز و کوه های هندوکش و ازمیانه تنگه های جبل الطارق، سوئز، باب المندب و هرمز ( راه های و دروازه های اصلی دریاها و قاره ها) در آن قرار دارند.

 

شفیعی سروستانی چهار کانال اصلی جهان را در اختیار مسلمانان عنوان و تأکید کرد: از نظر ما تمدن جدید تمدن مدرن بوده و تمدن مدرن با تکنولوژی شناخته می شود، آن چه تکنولوژی را سرپا نگه داشته نفت بوده، اگر نفت نباشد تکنولوژی وجود ندارد؛ محصولات مدرن از دریاها با کشتی حمل شده و حرکت کشتی ها از مهمترین دریاها و کانالها صورت گرفته و نیاز به انرژی دارد، پس غرب می داند تکنولوژی و محصولات مدرن وابسته به انرژی است؛ انرژی و کانالهای اصلی در خاورمیانه است.

 

جغرافیای مذهبی

این نویسنده با تأکید بر این که تمام ادیان جهان در خاورمیانه متولد شده اند افزود: اسلام، یهود و مسیحیت؛ خط، زبان و تمدن ها در این منطقه به وجود آمده اند؛ میان جغرافیای خاکی و فرهنگی پیوند عمیقی وجود دارد.

 

مثلث مقدس (زمین های نشان شده)

این مهدویت پژوه زمین های نشان شده را دارای جایگاه فرهنگی و قداست مذهبی دانست و اظهار کرد: این زمین ها نقش آفرین در طول تاریخ بوده و در نقطه عطف های مهم تاریخ حضور دارند، قطب جاذب ملل و نحل بوده اند، موقعیت ژئوپولیتیکی و سوق الجیشی دارند، قطب زمین و مرکز قدرتمند و محل تنازع (نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی) اند.

 

وی تصریح کرد: مقدس شده ها چه فرد، چه مکان و چه کتاب از سوی حلقه های آسمانی محافظت می شوند و شیاطین در آن ها راه ندارند، عمده ترین مکان های نشان شده مقدس خداوند در این منطقه قرار داشته و اضلاع این مثلث مقدس شامل مسجدالحرام، مسجد کوفه و مسجد الاقصی است.

 

شفیعی سروستانی مثلث مقدس و شرایط تاریخی عصر حاضر را تشریح کرد: مثلث در اختیار مسلمانان است، غرب به پایان خود رسیده، رویکرد به معنویت، مذهب و آخرالزمان جهانی شده، اسلام با قدرت در حال صعود و خودنمایی می باشد (چالش بزرگ) و نهضت ضدغربی، ضد صهیونیستی از شرق اسلامی گذر کرده است.

 

این روزنامه نگار به تفصیل غرب و آگاهی از آخرالزمان و پیامدهای ظهور منجی اشاره و ابراز کرد: آگاهی از قدرت برانگیزاننده فرهنگ مهدوی در شرق اسلامی، آگاهی از قدرت، شرایط، زمینه ها، عوامل و عناصر مهم و تأثیرگذار این حوزه و آگاهی از میزان آسیب پذیری غرب در برابر این جریان سبب رویارویی غرب با شرق است.

 

این نویسنده به بیان نکات و اشکالاتی در کشور شیعی ایران پرداخت و تأکید کرد: بیش از 160 رشته شرق شناسی و اسلام شناسی در غرب وجود دارد ولی در یک دانشگاه ما رشته غرب شناسی وجود ندارد؛ یهود بزرگ ترین دشمن خدا، پیامبر اسلام (ص)، مسلمانان و مؤمنان است ولی در کشور یک مرکز یهود شناسی نداریم.

 

وی به صراحت بیان کرد: غرب کالج های مهدوی شناسی زیادی دارد ولی ما فقط در حد شعارهای سیاسی، شب میلاد، سخنرانی، مداحی و پخش شیرینی بسنده کرده ایم.

 

شفیعی سروستانی با بیان این که روی سخن من به همه و نه به جناح سیاسی خاصی است تبیین کرد: مبانی اصلاح گری را از کجا آورده اید، امام عدل در کجای اصلاح گری و عدالت قرار دارد، در کجا متوقف شده و چرا متوقف شده ایم، چرا مردم را در زمان حال و گذشته نگه داشته ایم؟

 

این روزنامه نگار اظهار کرد: جوانان به آینده می نگرند ولی نگاه ما دائم به گذشته است، باید فرهنگ ناب اسلامی و آینده مهدوی را برای آنان باز کرد، جوانان با آرمان جان و انگیزه می گیرند نه با تکرار گذشته؛ باید جوانان را برای بعد از ظهور نیز آماده کنیم.

 

وی با اشاره به این که هزاران روایت در مورد مهدویت و آخرالزمان وجود دارد تصریح کرد: در روایات در مورد زنان، مردان، قضات، حاکمان و بچه های آخر الزمان و شهرها و حتی اتفاقات و جنگ ها در زمان ظهور آمده است.

 

شفیعی سروستانی در پایان با بیان این که یهود و غرب از وقایع آخر الزمان خبر دارند و در حرکت پیش دستانه حرکت می کنند، افزود: به همین دلیل به عراق و سوریه آمده و آنجا را خراب می کنند، می دانند آینده جهان در این نقاط کلید می خورد؛ می خواهند بازدارندگی ایجاد کنند و اینها برای مسلمانان هزینه و برای امام زمان (عج) سختی در پی دارد./201/861/ب1

ارسال نظرات