۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۳۳۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نفوذ فرهنگی پایه های اعتقادی جامعه اسلامی را متزلزل می کند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، گفت: نفوذ فرهنگی دشمن به جوامع اسلامی پایه های دینی آن جامعه را سست و درون تهی می کند که این مسأله بسیار بحران زا است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جشن میلاد امام سجاد(ع) در بیش از 200 بقعه متبرکه و امامزاده استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی همزمان با میلاد این امام همام با حضور روحانیان و مبلغان دینی در اماکن متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود، معنویت امام سجاد(ع) را الگویی ارزشمند برای جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید سیره علمی و عملی آن حضرت را در همه امور فردی و اجتماعی زندگی خود نهادینه کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امام سجاد(ع) در قالب دعا، خصلت‌ هاي پليد و انديشه‌هاي والا را بيان کرده تا انسان با شناخت کامل هستي بتواند به شناخت حقيقي خداوند متعال برسد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که صحيفه سجاديه از گنجينه‌هاي ارزشمند دعاهاي اهل بيت(ع) است که امام سجاد(ع) آنها را در یک مجموعه ای ارزشمند گردآوری کرده است، گفت: صحيفه سجاديه داراي مضاميني بلند و پرمحتوا است که متأسفانه جامعه دینی امروز از این گنجینه ارزشمند محروم است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مجموعه ارزشمند صحیفه سجادیه باید بیشتر در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد توجه و تبیین قرار گیرد، افزود: با توجه به وجود مضامین ارزشمند و متعالی در این کتاب، متأسفانه شاهد مهجوریت این کتاب دینی در مجامع علمی کشور هستیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که صحيفه سجاديه درياي بيکراني از علوم و معارف اسلامي است، گفت: بشریت امروز همه نیازهای خود را می تواند با مطالعه عمیق این گنجینه الهی تأمین کند.

 

وی با اشاره به این که صحیفه سجادیه سراسر توحيد و امام شناسي است و محتواي آن چنان روح نواز و دارای غنای علمی است که مي توان آن را صحيفه هدايت ناميد، گفت: جامعه اسلامی برای دوری از مشکلات، ناهنجاری ها و گرفتاری های امروز باید در مقام عمل تحقق بخش آن مفاهیم ناب باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بزرگ ترين درس مکتب امام سجاد(ع) را تبليغ دين اسلام دانست و خاطرنشان کرد: چهارمین امام شیعیان با بهره گیری از مفاهیم متعالی دینی توانست معارف اهل بیت(ع) و پیام وحی را برای جامعه بشری تبیین و تشریح کند.

 

وی تعليم، تبليغ و تربيت شاگردان حسيني را از جمله وظايفي برشمرد که امام سجاد(ع) در شرايط سخت و دشوار آن زمان به‌ منظور زنده نگه داشتن محرم به انجام رسانيد و نيز با هوشياري براي هدايت مردم و روشن شدن اذهان عمومي از دعا استفاده مي کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین نقش امام سجاد(ع) در پيام‌ رساني حادثه كربلا را يك نقش بسيار مهم و اساسي دانست و گفت: افرادي كه در حادثه كربلا با آن همه ظلم و جنايت امام حسين(ع) و يارانش را به شهادت رساندند و اهل بيتش(ع) را به اسارت بردند سعي داشتند حادثه كربلا را تحريف و وارونه جلوه دهند كه حضور امام سجاد(ع) توطئه آنها را خنثي كرد.

 

وی با يادآوري اين‌كه امام سجاد(ع) پرچم اسلام را پس از شهادت امام حسين(ع) با تربيت شاگردان خود برافراشته نگه‌ داشت و نقش مهمي در حفظ و حراست از آل‌الله داشت، گفت: با توجه به خفقان حاكم بر زمان امامت امام سجاد(ع) اين امام همام زبان دعا را برگزيد و اگر امام سجاد(ع) نبود عاشورا و امام حسين(ع) و قيام كربلا به فراموشي سپرده مي‌شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی دشمن به جوامع اسلامی پایه های دینی آن جامعه را سست و درون تهی می کند که این مسأله بسیار بحران زا است./1317/302/ب2

ارسال نظرات