۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۳۳۴
آیت‌الله نعیم آبادی:

تولید جان مایه تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه تولید جان مایه تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه، هدف و تبلیغات مدون داشته باشیم.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در دامغان به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی همایش یک روزه هم اندیشی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به میزبانی سالن اندیشه این مرکز آموزش عالی، اظهار داشت: هرچه اساس اقتصاد در برابر حوادث مختلف مقاوم باشد، آن جامعه دچار مشکلات کمتری خواهد شد، از این رو باید گفت اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی مستحکم است.

 

امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه بدون اقتصاد پویا و ریشه دار نمی توانیم به رشد و توسعه جامعه دست پیدا کنیم، گفت: اقتصاد مستحکم در هرجامعه به مدیران و مردمش فرصت خواهد داد که به بازسازی روابط اجتماعی و بهبود مناسبات فرهنگی خویش بپردازند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اقتصاد متزلزل سبب مشکلات فراوان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه می شود و به دین داری مردم نیز آسیب زده و دشمنان را بر مسلمانان مسلط می سازد.

 

مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی تولید پایدار متکی بر داشته های داخلی است

محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم ، ضمن بیان اینکه ایران اسلامی از توانایی لازم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی برخوردار است، اظهار داشت: مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی این است که تولید پایدار متکی بر داشته های داخلی نهادینه شود.

 

وی افزود: امروز برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید برخی موارد اصلاح شوند که از جمله آن منابع بانکی هستند که باید در خدمت تولید کشور قرار گیرد چرا که امروز بانک ها به جای خدمت به تولید کشور، به دنبال سود آوری هستند اما باید دانست که اگر سیاست های تجاری با تولید متناسب و سرمایه گذاران در این راستا همراه نباشند، تحقق اقتصاد مقاومتی دشوار خواهد بود.

 

اقتصاد مقاومتی گام محکمی در مسیر استکبار ستیزی

حسن بنیانیان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت: شکل گیری اقتصاد مقاومتی گام مهمی برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی و در عین حال ساخت پایه های تمدن اسلامی است لذا برای تمدن سازی اسلامی لازم است نسل تازه ای در نیروی انسانی تربیت شوند که ضمن داشتن دانش، مهارت کاربرد یک فرهنگ مناسب را نیز داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه منظور از فرهنگ نوعی از اعتقاد، باور و رفتار پایدار است، اظهار داشت: تمدن اسلامی نیازمند نسل جوانی است که بداند چگونه دانش و مهارت خود را در خدمت ساختن نظام های اجرایی اسلامی و بومی قرار دهد.

 

بنیانیان افزود: نقش دانشگاه ها و اساتید در تربیت نسل تازه ای از جوانان کشور، نقشی بی بدیل است و ما باید این سیاست علمی را باور کنیم که در جامعه اسلامی همه مدیران، کارشناسان و نخبگان یک جامعه شناس و اسلام شناس باشند تا درک عالمانه ای از فرهنگ، اقتصاد و رابطه این دو مقوله با هم داشته باشند.

 

اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج اقتصاد کشور است

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش از دانشگاه ها به عنوان خط مقدم اجرای اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: امروز اقتصاد مقاومتی به مثابه یک ضرورت تلقی می شود که باید به دنبال آن برویم چرا که تنها راه علاج کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه باید از اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کنیم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی می تواند در سطح جامعه نهادینه شود و این مهم با بهره گیری از دیدگاه های نخبگان و اساتید خبره کشور میسر خواهد شد.

 

رستمیان افزود: ما معتقدیم که امروز قشر دانشگاهی بیش از گذشته به تقویت اقتصاد کشور از راه تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد تا این مهم که همانا از منویات مقام معظم رهبری نیز محسوب می شود، در جامعه تحقق پیدا کند.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما باید برای رسیدن به شکوفایی در جامعه، مقابله با ترفندها و دسیسه های دشمنان را دردستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشور و ملت ایران امروز رسالت دانشگاهیان را بیش از پیش سنگین می کند لذا باید بدانیم که تنها علاج مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

 

دانشگاه بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند

عبدالعلی بصیری رییس دانشگاه دامغان نیز در این همایش دانشگاه را بستر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: آسیب شناسی مسیر تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی، ارائه الگوی بومی با توجه به پتانسیل های موجود، کار آفرینی، شرکت های دانش بنیان و تبیین مولفه های فرهنگی برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف برگزاری همایش یکروزه هم اندیشی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به میزبانی دانشگاه جامع دامغان است.

 

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری، بیان کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور یکی از مهمترین بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه هستند که باید نقش و حضور خودشان را در این راستا پررنگ کنند تا منویات معظم له در نامگذاری شعار سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به خوبی تحقق پیدا کند./101/977/ب1

ارسال نظرات