۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۳۳۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

مخالفان سیاست خارجیِ برگرفته از اندیشه امام و رهبری فهمی از قرآن ندارند

امام جمعه اصفهان گفت: کسی که با سیاست خارجی بر اساس منطق امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مخالفت می‌کند، در هر رده و جایگاهی که باشد، یا قرآن را نمی‌فهمد یا عالمانه با منطق قرآن مخالفت می‌کند.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد صبح امروز در دیدار پرسنل یگان ویژه فرمانده انتظامی استان که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: در روایات اسلامی از سلامتی و امنیت به عنوان دو نعمت مجهول که افراد از آن غفلت می‌کنند یاد شده است، که البته این مسأله یکی از خصلت‌های بد انسانی است.

 

وی اضافه کرد: یکی از نعمت‌های الهی در حق مردم کشور ما امنیت است، امروز ایران در ردیف امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است، امنیت امروز ما مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های نیروهای توانمند داخلی است.

 

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: نیروی انتظامی با تلاش‌های شبانه روزی خود، امنیت کامل را در شهرها و سایر قوای نظامی امنیت مرزهای کشور را فراهم کرده‌اند.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: تمام نا امنی‌های منطقه با هدف از بین بردن امنیت و استقلال کشور ایران انجام شده اما به لطف خداوند در حال حاضر ایران به عنوان امن‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود.

 

وی گفت: یکی دیگر از جنبه‌های امنیتی کشور ما افزایش توان تسلیحاتی و قوای بازدارندگی بوده است، تحریم‌های اقتصادی سبب خودکفایی در تولید ادوات نظامی و در نتیجه تقویت مبانی نظامی کشور ما شد، امام خمینی(ره) از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان به عنوان یکی از نعمت‌های الهی یاد کردند.

 

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تحکیم مبانی نظامی و بومی سازی ساخت تسلیحات بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و نظامی انجام شده است.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: در دوران قبل از انقلاب ما از نظر نظامی وابسته به قدرت‌های بزرگ بودیم و انقلاب اسلامی استقلال کامل در تمامی عرصه‌ها را برای مردم ما به ارمغان آورد.

 

وی خاطر نشان کرد: تجربه دوران دفاع مقدس نشان داد که ما باید در هر زمان با اتکا به نیروهای داخلی بر استحکام تسلیحات و تأسیسات نظامی خود بکوشیم، تا مدت‌ها پس از شروع جنگ تحمیلی، سازمان ملل در برابر جنایات عراق سکوت کرده بود اما با شروع پیشروی رزمندگان اسلام، تقاضای صلح بین دو کشور کردند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: در پروژه دست‌یابی ایران به توان هسته‌ای هم تا زمانی که ما به غنی سازی 20 درصد دست نیافته بودیم، با تحریم یا هر عامل دیگری به دنبال جلوگیری از دست یابی ما به توان هسته‌ای بودند، اما پس از پیشرفت دانشمندان کشور ما، به مذاکره راضی شدند.

 

آیت‌الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: کسی که با سیاست خارجی بر اساس منطق امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مخالفت می‌کند، در هر رده و جایگاهی که باشد، یا قرآن را نمی‌فهمد یا عالمانه با منطق قرآن مخالفت می‌کند؛ یکی از مهم‌ترین قوانین اسلامی این است که کشور مسلمان نباید زیر سلطه‌ کافران باشد./201/868/ب1

ارسال نظرات