۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۳۷۶

دیدار رییس سازمان هلال احمر کشور با مراجع تقلید و علما

رییس سازمان هلال احمر کل کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر صبح امروز با سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کردند.
ضیایی رییس سازمان هلال احمر کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ضیایی رییس هلال احمر کل کشور و حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر صبح امروز به منظور دیدار با مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کردند.

 

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی تصریح کرد: گر چه وجود یک سازمان منظم تعلیمات دیده برای حوادث مختلف لازم است اما در اسلام همه به یک معنا هلال احمر هستند و همه مسؤولیت و وظیفه دارند؛ در روایت داریم که امام صادق مشغول طواف خانه خدا بود که کسی آمد و چیزی گفت و امام طواف را رها کرد و یک نفر گفت طوافتان را تمام کنید و امام گفت مگر نمی دانی که کمک به مردم بالاتر است و بر می گردم بقیه طواف را انجام می دهم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: بهترین مردم کسی است که مفیدترین مردم برای مردم باشد و به معنایی همه مردم هلال احمر هستند اما در کنار این سازمان که خوب بوده ما نیز از آن استقبال کردیم و ما محدودیتی برای کمک به نیازمندان نداریم و چه خوب است که جوانانی داوطلبانه شرکت می کنند.

 

وی بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت های جمعیت هلال احمر از سوی مسؤولان و دست اندرکاران این جمعیت تاکید کرد و گفت: بسیاری از دستگاه ها گرفتار نقص اطلاع رسانی هستند؛ البته واقعیات را بگویید که به اطلاع جامعه رسانده شود تا مردم و دولت احساس مسئولیت بیشتری کنند.

 

حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی خاطرنشان کرد: شایستگی سازمان جمعیت هلال احمر نیاز به تعریف و تمجید ما ندارد؛ اگر ادعا کنم که از میان سازمان های کشور تنها سازمانی که از توده مردم برخاسته، سازمان جمعیت هلال احمر است، گزافه نگفته ام؛ می توان گفت که سازمان هلال احمر، سازمان مهر و عاطفی است که از روی محبت به مردم خدمت می کند.

 

وی با بیان لزوم راه اندازی خدمات هلال احمر در روستاها گفت: هلال احمر را در روستاها راه اندازی کنید تا مردم روستا در این زمینه تعلیم و تعلم ببیند و در مواقع حادثه نیازی به مراجعه به شهر نداشته باشند؛ سعی کنید این تشکیلات را در همه جا داشته باشید.

 

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی خاطرنشان کرد: هلال احمر باید بیشتر در رأس خدمت رسانی و در بین مردم باشد و مردم باید آنها را حس کنند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم شناخت بیشتر مردم از هلال احمر اظهار داشت: مردم خیلی از هلال احمر می شنوند، اما باید آنها را با کارها و فعالیت های این سازمان آشنا کرد.

 

ضیایی رییس جمعیت هلال احمر کشور در این دیدار به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: در سه سال گذشته در بخش داوطلبان 390 میلیارد تومان کار داوطلبانه انجام شده است و 14 یملیون از این خدمات استفاده کرده اند و همچنین 700 هزار داوطلب این خدمات را ارائه کرده اند.

 

وی اظهار داشت: در سال گذشته هلال احمر 45 هزار عملیات امداد و نجات انجام داده است که 38 هزار نفر در این عمملیات ها نجات و حدود 280 هزار نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کرده اند.

 

رییس جمعیت هلال احمر کشور افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از کشور ما جوان هستند و لازم است که آمادکی خود را برای ورود به جامعه بالا ببرند تا بتوانیم از آنها افراد مفیدی را بسازیم.

 

در پایان به طرح های جدید این سازمان اشاره کرد و گفت: در این هفته طرح سلامت یار را افتتاح کردیم که مردم با آموزش هایی که از قبل می بینند در بیمارستان ها حضور پیدا می کنند و به بیمارانی که تنها هستند را خدمت رسانی می کنند و همچنین به صورت نمادین خانه هلال را در قم افتتاح کردیم که در نزدیک خانه های مردم است کارهای هلال احمر را با کمک مردم انجام می دهند.

 

شایان ذکر است که در این جریان این سفر، رییس هلال احمر کل کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر از بخش های مختلف کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) بازدید کردند./822/پ202/ج1

ارسال نظرات