۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۶۳۷۸
آیت الله حیدری:

میدان‌داری غیر انقلابی‌ها؛ خطر بزرگی که نظام را تهدید می کند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در تحلیل علت تأکید رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن خبرگان، گفت: رهبری نسبت به آینده انقلاب احساس خطر می کنند که مبادا اشخاصی دست بکار بشوند که این انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شود.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری آل کثیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به علت مطرح شدن مسأله انقلابی ماندن خبرگان از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره همانند امام خمینی(ره) انقلابی فکر می کنند و انقلابی عمل می کنند؛ پیشرفت انقلاب اسلامی از روز نخست تا کنون مرهون این طرز فکر است.

 

امام جمعه موقت اهواز افزود: اگر امام(ره) چنین روحیه ای نداشتند، انقلاب به پیروزی نمی رسید و تداوم نمی یافت؛ رهبر معظم انقلاب نیز با نیز با همین روحیه انقلابی توانسته اند تا به امروز کشتی انقلاب را با همه فراز و نشیب ها، هدایت کنند و نگذارند از مسیر اصلی خود خارج شود.

 

آیت الله حیدری ادامه داد: رهبری با درک شرایط، نسبت به آینده انقلاب احساس خطر می کنند که مبادا اشخاصی دست بکار بشوند که این انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شود؛ حال می خواهد آن فرد در سطح رهبری جامعه باشد یا اینکه بازوان رهبری باشند.

 

شورای نگهبان راه نفوذ به مجلس خبرگان را بست

وی با اشاره تلاش گروهی برای نفوذ در مجلس خبرگان، گفت: شورای نگهبان همه تلاش خود را به کار بست تا این اتفاق نیفتد و شخص غیر واجد شرایطی به صحنه انتخابات وارد نشود بنابراین در برابر افراد مشکوک قاطعانه ایستادند و اجازه ورود ندادند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته ممکن است در هنگام رأی گیری، اکثریت به رد صلاحیت برخی رأی نداده باشد و مواردی این چنین تأیید صلاحیت شوند؛ در هر صورت اکثریت افرادی که به مجلس خبرگان راه پیدا کرده اند افراد ظاهر الصلاح هستند و می شود به آینده مجلس اطمینان پیدا کرد.

 

مجلس خبرگان بازوی رهبر انقلاب است

آیت الله حیدری خبرگان رهبری را بازوی رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: با توجه به اینکه وظیفه تعیین رهبر آینده بر عده آنها است، نسبت به آینده مسؤولیت مضاعفی دارند؛ بنابراین باید انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند.

 

وی بیان داشت: خبرگان رهبری باید بر طبق حکمت موضع گیری شایسته ای داشته باشد و مصالح اسلام و انقلاب را در نظر بگیرند، با فداکاری و شجاعت عمل کنند و از هیچ قدرتی جز خداوند نترسند.

 

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر انقلابی بودن مجلس خبرگان دور چهارم، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، خبرگان باید انقلابی بماند، یعنی همان گونه که تا کنون انقلابی بوده و انقلابی عمل کرده است باید این راه را ادامه بدهد.

 

آیت الله حیدری با اشاره به حرکت انقلابی مجلس خبرگان در سال 68، ابراز داشت: پس از رحلت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان یک تصمیم انقلابی گرفت و شخصیتی که از همه نظر واجد شرایط بود را برای رهبری انتخاب کرد و با این انتخاب تداوم انقلاب را تضمین کرد.

 

فتنه 88؛ آزمونی که خبرگان از آن سربلند بیرون آمدند

وی افزود: نمایندگان مجلس خبرگان دور چهارم نیز همواره پشتوانه رهبر انقلاب بودند از جمله در فتنه 88 اکثریت آنها در کنار رهبر قرار گرفتند و حامیان فتنه را محکوم کردند و از هیچ کس واهمه نداشتند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان پنجم انقلابی تر از ادوار گذشته است، گفت: با بررسی سوابق نمایندگان دوره پیشین که به مجلس پنجم راه پیدا کرده اند و همچنین عملکرد افراد منتخب جدید، به این نتیجه رسیدیم که این مجلس اگر انقلابی تر و ولایی تر نباشد کمتر از دوره های گذشته هم نیست؛ در این زمینه جای امیدواری است.

 

امام جمعه موقت اهواز روشنگری و تبیین مسائل را از جمله وظایف خبرگان دانست و اظهار داشت: مجلس خبرگان به غیر از وظیفه قانونی خود که تعیین رهبری است، یکسری رسالت های نانوشته ای را به عهده دارد که باید در بزنگاه هایی همچون فتنه 88 از ظرفیت های خود برای روشنگری استفاده کند.

 

آیت الله حیدری ادامه داد: مجتهدینی که به مجلس خبرگان راه پیدا می کنند مورد قبول مردم هستند و با بینش سیاسی و روحیه انقلابی خود بهترین افراد برای ایفای نقش عمار گونه هستند./925/ت302/ج

ارسال نظرات