۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۶۳۷۹
قائم مقام رییس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی مطرح کرد؛

اقتصاد مذاکراتی در مقابل اقتصاد مقاومتی

مبانی اقتصاد مقاومتی، دشمن شناسی در اقتصاد انقلاب، خوانش منتقدانه اقتصاد متعارف و آشنایی با مبانی و عملیات در اقتصاد مقاومتی با حضور عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) درمشهد بررسی شد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کارگاه تربیت سفیران اقتصاد مقاومتی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) امروز 23 اردیبهشت در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

عبدالملکی در این نشست به مبانی اقتصاد مقاومتی، دشمن شناسی در اقتصاد انقلاب، خوانش منتقدانه اقتصاد متعارف و آشنایی با مبانی و عملیات در اقتصاد مقاومتی پرداخت.

 

وی با بیان این که ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اظهار کرد: راه حل مقابله با این جنگ، اقتصاد مقاومتی است اما تفکری در کشور وجود دارد که این راهکار را نفی می کند.

 

اقتصاد مذاکراتی در مقابل اقتصاد مقاومتی

قائم مقام رییس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی افزود: در واقع این تفکر مدعی است که ما با دنیا بد رفتاری کردیم و حالا با مذاکره این مشکلات رفع می شود و راهکار آنان اقتصاد مذاکراتی در مقابل اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان این که این دیدگاه که همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است،اشتباه است، تصریح کرد: متأسفانه این دیدگاه در دولت یازدهم تشدید شد و این درحالی است که رییس جمهور پس از برجام هم به این موضوع اعتراف کرد که 60 درصد مشکلات ما ربطی به تحریم ندارد.

 

عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد اظهار کرد: در عین حال ما معتقدیم که 80 درصد مشکلات ما ربطی به تحریم ندارد وهمین 20 درصد باقی مانده مشکلات هم با مذاکره حل نمی شود.

 

وی با بیان این که دلیل این ادعا این ست که ما مذاکره ای بهتر از برجام نمی توانیم انجام بدهیم جرا که دولت دو سال به صورت شبانه روزی روی این مسئله با هدف لغو تحریم ها کارکرد، گفت: این درحالی است که در شرایط حاضر دولتمردان ادعا می کنند که هدف لغو تحریم ها نبود و ما می خواستیم امنیت کشور را تأمین کنیم.

 

در نظام چند لایه تحریم ها با مناقشات هسته ای، قرار نیست تحریم ها برداشته شود

قائم مقام رییس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی درادامه به تشریح و روند اجرایی برجام پرداخت و بیان کرد: 50 درصد از تحریمها در برجام حتی درباره آنها هم صحبت نشده است و از طرفی در نظام چند لایه تحریمها با مناقشات هسته ای، قرار نیست این تحریمها برداشته شود.

 

وی با بیان این که حتی در مراحل اجرایی برجام هم فقط 40 درصد تحریمها تعلیق و 10 درصد لغو می شود، اظهار کرد: در گام های بعدی اجرای برجام دو مرحله پس از هشت سال و پس از ده سال وجود دارد و گزارش آژانس برای لغو تا تعلیق تحریم ها ملاک است.

 

عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد اظهار کرد: مذاکره راه حل ما نیست چرا که در همان اولین روز اجرای برجام آمریکایی ها دو امتیاز جدی از ایران گرفتند که قرار شد تأییدیه آژانس ملاک عمل باشد و این درحالی است که گزارش های آژانس فنی نیست و سیاسی است.

 

وی با بیان این که کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس هم در همین روزها از فعالیت های موشکی ایران شکایت کردند و مدعی شدند که ایران قطعنامه 2231 را نقض کرده است، افزود: در واقع برجام قراردادی داوطلبانه است و با قطنامه 2231 قطعیت می یابد.

 

قائم مقام رییس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در واقع در این بازی سیاسی، بازرسی هسته ای به بازرسی موشکی کشیده می شود و ایران هم اجازه این کار را نخواهد داد./934/202/ب3

 

   

 

ارسال نظرات