۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۳۸۷
امام جمعه شبستر:

 سبک زندگی ائمه اطهار مورد غفلت قرار گرفته است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: سیره امام حسین(ع) تنها در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت، تشنگی و شهادت اصحاب خلاصه نمی شود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر استفاده از فرصت های معنوی ماه های رجب و شعبان برای آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اعباد شعبانیه می تواند آغازی برای شناخت افکار، اندیشه‌ها، سیرع و سبک زندگی ائمه اطهار باشد.


وی با بیان این‌که تمام تلاش دشمنان انحراف فکری امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی برخاسته از تفکرات فرقه‌های افراطی و تکفیری هستیم، نشان از ادامه مسیر جهالت تاریخی صدر اسلام دارد، یزیدیان زمان همان اهدافی را دنبال می کنند که اتاق های فکر صهیونیستی ترسیم کرده است.


امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که باید یزیدیان زمان را شناخت و با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) در انجام فرائض دینی اهتمام جدی داشته باشیم، گفت: حیات اعتقادی جامعه در گرو عمل به احکام الهی و دستورات قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت است، اما دشمنان اسلام به دنبال انحراف در تفکر ناب شیعی برآمده اند.


حجت الاسلام محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سیره اهل بیت عصمت و طهارت باید در سبک زندگی مردم تسری پیدا کند، اظهار داشت: سبک زندگی ائمه اطهار متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، تمام وقایع حادث شده در دوران حیات حضرات معصومین سراسر درس زندگی برای بشریت است.


وی با بیان این‌که سیره امام حسین(ع) تنها در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت، تشنگی و شهادت اصحاب خلاصه نمی شود، گفت: مفاهیم عاشورایی باید در زندگی فردی و اجتماعی تجلی داشته باشد، که لازمه این امر شخصیت شناسی و تبیین سیره ائمه اطهار در قالب یک گفتمان غالب است تا بتوان به صورت یک فرهنگ ترویج یابد.


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که فضای معنوی حاکم در ماه مبارک شعبان بهترین فرصت برای ترویج برخی مفاهیم عالی انسانی و اخلاقی است، افزود: تلاش دشمنان توجه مسلمانان به ظاهر دین است، اینکه افراد به عزاداری بپردازند و از اقامه نماز خود غافل شوند، نوعی تحریف مکتب اهل بیت است.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که ائمه اطهار علیهم السلام برای تکریم شعائر اسلامی و ارایه تفسیر درست از آیات قرآنی تلاش داشته اند، گفت: اگر از مکتب آن بزرگواران منحرف شویم، دچار تفسیر به رأی از آیات قرآنی شده و مبتلا به تفکر داعشی خواهیم شد./935/302/ب3

 

ارسال نظرات