۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۲۶۳۹۳
استاد درس اخلاق حوزه علميه:

طلاب جوان در حوزه تحقيق و پژوهش و انديشه نوين نيازمندي هاي اجتماعي را برآورده كنند

استاد اخلاق حوزه علميه گفت: طلاب جوان در حوزه تحقيق ، پژوهش و انديشه نوين كار آمد باشند به گونه اي كه فعاليت آنها بايد در تمام ابعاد نيازمندي هاي اجتماعي را برآورده سازد.
آيت الله مهدي احدي همايش محبت الهي و سبك زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله مهدي احدي پيش از ظهر امروز در همايش محبت الهي و سبك زندگي اسلامي در حوزه علميه المهدي(عج) شهرستان آران و بيدگل با تبريك اعياد شعبانيه گفت: فقه پوياي شيعه آنقدر پر فروغ و با عظمت است كه از نقطه دعا تا نقطه احكام و معارف عمليه در جامعه تمدن دنيا بي نظير است.

 

وي افزود: فقه پوياي شيعه هم انديشه عالي مي خواهد و هم بيان رسا وبليغ مي خواهد كه بتواند فقه پوياي مكتب اهل بيت را به جهانيان ابلاغ كند.

 

آيت الله احدي يادآور شد: رييس علوم فنون دانشگاه نيويورك كه داراي چهار مدرك دكتري است كتابي به نام صد به زبان انگليسي نوشت ودر اين كتاب صد نفر از چهره هاي برتر جهان را انتخاب و در اوصاف و شخصيت آنها مطالبي نوشت كه با توجه به اينكه ايشان مسيحي بود بايد از حضرت مريم و عيسي آغاز مي كرد.

 

وي افزود: ايشان به جاي اينكه از مريم و عيسي شروع كند،در اولين نام از حضرت پيامبراكرم(ص) آغاز مي كند ومي گويد علت اينكار براي اين است كه ايشان داراي جانشيني به نام اميرمومنان علي بن ابيطالب(ع) است كه دين مسيحيت و دنياي مسيحيت چنين جانشيني را ندارد.

 

صاحب تفسير فروغ در ادامه يادآور شد: رييس علوم و فنون دانشگاه نيويورك در ادامه كتاب خود مي نويسد، امروز اگر بخواهيم جهان آشفته را جمع كنيم، تنها كسي كه مي تواند اين جهان آشفته را جمع كند علي ابن ابيطالب(ع) است و ادامه اگر اميرمومنان نباشد، اين فقهاي اهل بيت(ع) هستندكه بايد بيايند و علت اينكه فقهاي اهل سنت را انتخاب نمي كند براي اين است كه اعتقاد دارد آنها زود فريب مي خورند.

 

آيت الله احدي يادآور شد: از ايشان سؤوال مي شود از فقهاي اهل بيت حوزه قم را مي گوييد و يا فقهاي حوزه نجف را، مي گويد از فقهاي حوزه قم را چرا كه در اثر تخصصي و علمي كردن رشته هاي خود طلاب خود  فوق العاده از درخشش و پويايي عميق فكري برخوردارهستند.

 

وي افزود: از رييس علوم و فنون دانشگاه نيويورك سؤوال مي شود از فقهاي قم اگر يكي بخواهد جهان را درست كند كداميك توانايي آن را دارد، خيلي صريح جواب مي دهد، اگر از فقهاي قم يكي بخواهد جهان را درست كند آن يك نفر آيت الله خامنه اي است.

 

آيت الله احدي با تأكيد بر اينكه جامعه طلاب جوان بايد در حوزه تحقيق، پژوهش و انديشه نوين كار آمد باشند گفت: كارآمدي طلاب جوان در حوزه تحقيق، پژوهش و انديشه نوين بايد به گونه اي كارآمد باشند كه تمام ابعاد نيازمندي هاي اجتماعي را برآورده سازد.  

 

وي در ادامه يادآور شد: نگاه ما به امامان خود يك نگاه معجزه اي و يك نگاه خاطره گويي است اما آنچه كه امامان ما دارند ارائه توحيد كامل است و بشر را از بي توحيدي به توحيد و از توحيد ناقص به توحيد كامل مي رسانند و آنجايي كه بحث عرفان اجتماعي و سطح زندگي مطرح شود آنها حرف براي گفتن دارند.

 

صاحب تفسير فروغ در ادامه يادآور شد: اگر جمعيتي به شما توجه نكرد شما بلافاصله نگوييد اينها چقدر بد هستند، بلكه بگو من چكار كردم كه مورد احترام آنها  قرارنگرفتم كه تا من را ديدند عقب گردكردند و اگر جمعيتي به شما رو آوردند، نگو من بزرگوارم بلكه بگو اينها چقدر بزرگوار هستند كه به من ضعيف رو آوردند.

 

به گفته وي، چنين فرهنگي چنان ربوبيتي مي دهد كه بشر را در ربوبيت جزو لاهوت خلقت مي كند و انسان را لاهوتي تربيت مي كند.

 

ارسال مقاله به دبيرخانه همايش محبت الهي و سبك زندگي اسلامي

حجت‌الاسلام محسن ربانی، دبير اجرايی همايش محبت الهی و سبک زندگی اسلامی گفت: بعد از فراخوان سراسري، حدود يكصد مقاله به دبير خانه همايش رسيد و از بين مقالات رسيده مقاله 5 نفر آقا و 5 نفر خانم به عنوان مقالات برتر انتخاب م معرفي شدند.

 

وي افزود: علي كاظم حصار از حوزه دارالعلم اسلامي با موضوع مقاله ‹‹محبت اسلامي، و حكومت اسلامي›› حجت الاسلام محمدرضا شهبازي طلبه درس خارج درقم با موضوع مقاله‹‹ راهكارهاي گسترش محبت اسلامي در جامعه توسط رسانه هاي جمعي›› علي فتحي طلبه پايه سوم حوزه المهدي(عج) آران و بيدگل با موضوع مقاله ‹‹ تأثير محبت اهل بيت در ازدياد محبت الهي با تأكيد بر آيات قرآن و روايات›› مرتضي ملايي از حوزه دارالعلم اسلامي با موضوع مقاله ‹‹محبت الهي و معناي محبت الهي›› و حسين رحمتي پايه سوم حوزه المهدي(عج) آران وبيدگل با موضوع مقاله ‹‹محبت الهي در فرازهايي از دعاي كميل›› به ترتيب رتبه اول تا پنجم اين همايش را كسب كردند.

 

حوزه براي برآورده كردن نيازهاي جامعه تحقيق و پژوهش داشته باشد

حجت الاسلام مهدي اسماعيلي معاونت پژوهشي حوزه علميه كاشان، نويسندگي و پژوهش را دو بحث جدا از يكديگر دانست و گفت: نتيجه نويسندگي، پژوهش است.

 

وي يكي از ضعف هاي طلاب حوزه هاي علميه را عدم تحقيق و پژوهش و اظهار نظر دانست و يادآور شد: طلبه بعد از 6 سال تحصيل و اخذ پايه يك حوزه، هيچگاه  توان اظهارنظر و نظريه پردازي ندارد و اين ضعف آفات بزرگي براي حوزه است و اين در حالي است كه يك دانش آموز راهنمايي به راحتي نظريه پردازي مي كند.

 

حجت الاسلام اسماعيلي تحقيق و پژوهش بر اساس نيازهاي جامعه را مهم قلمداد كرد و گفت: حوزه هاي علميه بايد براي برآورده كردن نيازهاي جامعه در بخش هاي مختلف تحقيق و پژوهش داشته باشد.

 

وي برگزاري همايش محبت الهی و سبک زندگی اسلامی را اولين گام در جهت تحقيق و پژوهش طلاب حوزه علميه منطقه اعلام كرد و گفت: اين همايش باري را از دوش  اين معاونت در حوزه تحقيق و پژوهش برداشته است./1307/201/ب3

ارسال نظرات