۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۶۳۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ زکات همزمان با برداشت محصولات کشاورزی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ زکات در جامعه به ویژه قشر کشاورز گفت: ترویج فرهنگ زکات همزمان با برداشت محصولات کشاورزی ضروری است.
زکات

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه امام زین العابدین با اشاره به این که همایش فرهنگی تبلیغی زکات برای تبیین مسائل مهم این فریضه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: زکات در استان خوزستان با توجه به وجود زمین های حاصل خیز و کشت شده اهیمت فراوانی دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که استان خوزستان در زمان کنونی در زمینه برداشت محصولات کشاورزی بالاتر از سایر استان ها قرار دارد، ابرازداشت: استان خوزستان در زمینه محصولات تولیدی، گندم، جو، خرما و توسعه فعالیت های دامپروری رشد چشمگیری داشته است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به این که همزمان با افزایش برداشت محصولات کشاورزی لزوم ترویج فرهنگ زکات در جامعه به ویژه قشر کشاورز ضروری است، اظهارداشت: زکات از واجبات دینی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همایش فرهنگی تبلیغی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی با حضور علما و مبلغان و روحانیون سراسر استان برگزار گردید، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین همایش هایی تبیین مسائل شرعی زکات برای مردم به ویژه کشاورزان است.

 

وی با ابراز امیدواری از این که مبلغان و روحانیون در بازگشت به شهرها و روستاهای خود به تبلیغ زکات و تبیین مسائل شرعی آن خواهند پرداخت، تصریح کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی تبیین مسأله زکات بسار ضروری و مهم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: مبلغان و روحانیون با توجه به این شعار و در راستای آن به وظیفه دینی خود در لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب عمل کنند./9456/302/ب3

ارسال نظرات