۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۴۱۲
کارشناس مسائل مذهبی:

لازمه داشتن بصیرت این است که همیشه گوش به فرمان ولی امر باشیم

حجت الاسلام بیرانوند با بیان این که لازمه بصیرت داشتن این است که همیشه گوش به فرمان ولی امر باشیم، گفت: ادب و تبعیت حضرت ابوالفضل(ع) از امام به قدری بود که در امام حسین(ع) فنا شده بود و نمی توانست کسی را کنار امام ببیند، باب امام حسین (ع) و درِ گشایش حاجات حضرت عباس(ع) است.
روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل العباس ع 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد بیرانوند، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در مسجد دانشگاه مالک اشتر گفت: یکی از القاب خداوند متعال فضل است، ریشه رحمت خدا فضل است، وقتی به خدا متوسل می شویم می گوییم الهی عاملنا بفضلک یعنی خدایا با فضل خود با ما رفتار کن.

 

وی ادامه داد: حکمت خداوند اقتضا می کند که هر چیزی را به هر کسی ندهد، چرا خدا ریشه فضل را در حضرت عباس(ع) قرار داد، یکی از دلایل آن این بود که ایشان اهل جهاد بودند، از راه های نزدیک شدن به علمدار کربلا این است که ما هم اهل جهاد در تمام عرصه ها باشیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: برای فرهنگ باید خون بریزید، فضیلت جهاد در عرصه فرهنگ کمتر از شهادت در راه دفاع از حرمین نیست، دلیل دوم فضل حضرت عباس(ع) این بود که ایشان در دین داری سست نبودند و بسیار محکم بودند و در دفاع از دین کم نمی گذاشتند، ارتباط روحی و معنوی با قمر بنی هاشم (ع) سبب قوی شدن ایمان می شود.

 

حجت الاسلام بیرانوند بیان داشت: از بین313 نفر یاران امام زمان(ع) 50 نفر خانم هستند که یکی از این خانم ها آرایشگر دختر فرعون بوده است، روزی قیچی از دست او به زمین می افتد و می گوید یا خدا، دختر فرعون می گوید کدام خدا، او جواب می دهد خدای موسی و فرعون، فرزندان او و خودش را در دیگ مذاب انداختند و سوزاندند، این زن به سبب ایمان محکمش جزء یاران امام زمان (ع)خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: دلیل سوم فضل حضرت ابوالفضل(ع) این بود که ایشان علم را هضم کرده بود و بصیرت فراوان داشت، کسی بصیرت دارد که همیشه چشم و گوشش به فرمان امام و ولی امرش باشد، قمربنی هاشم همیشه چشمش به امام حسین(ع) بود، اگر می خواهیم به قمر بنی هاشم(ع) نزدیک شویم باید گوش به فرمان ولی امرمان باشیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: از ویژگی های برجسته حضرت ابوالفضل ادب و معرفت بالای ایشان بود، ادب و تبعیت ایشان از امام به قدری بود که در امام حسین(ع) فنا شده بود و نمی توانست کسی را کنار امام ببیند، باب امام حسین (ع) و درِ گشایش حاجات حضرت عباس(ع) است.

 

حجت الاسلام بیرانوند در پایان گفت: لایه زیرین رفتارها اعتقادات است، وقتی اعتقادات بر پایه دین باشد رفتارهایمان دینی می شود، سعی کنیم به فرزندانمان از همان کودکی ادب بیاموزیم، ادب و محبت نسبت به اهل بیت (ع) را در دل هایشان وارد کنیم./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات