۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۴۱۴
 تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛

تسهیل ورود جانبازان به حرم ضوی

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جانبازان قطع نخاع دفاع مقدس همزمان با روز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل عباس در دیدار گفت: آستان قدس رضوی آماده هر گونه خدمت رسانی در راستای تسهیل ورود جانبازان به حرم مطهر امام رضا(ع) است.
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با جانبازان قطع نخاع دفاع مقدس 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی همزمان با روز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل عباس با جانبازان قطع نخاع دفاع مقدس دیدار کرد.

 

وی با بیان اینکه جانبازان با پایداری عملی بر سخن و منش امام رضا(ع) نشان رضوی کسب کرده اند، گفت: آستان قدس رضوی خدمت رسانی به همه زائران و به ویژه جانبازان بزرگوار را وظیفه خود می داند و هر اقدامی که در راستای تسهیل ورود جانبازان به حرم مطهر نیاز باشد را انجام می دهد.

 

جهل زدایی؛ نتیجه فداکاری جانبازان

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: اکنون که پیام امید و نورانیت رزمندگان ما همه عالم را فراگرفته است، دشمنان به شبهه افکنی روی آورده و وارد عرصه جنگ نرم شده اند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بیداری از بین رفتنی نیست، اظهار کرد: امروز که امواج بیداری در جهان گسترده شده، ممکن است مستکبران بتوانند با حیله های مختلف حکومت ها را متأثر کنند، اما نمی توانند این پیام منتشر شده از خون شهدا و ایثار رزمندگان را از بین ببرند.

 

وی افزود: بیداری اسلامی به این معناست که انسان ها هویت اسلامی خود را بازیافته اند و می خواهند در این عالم مسلمان زندگی کنند.

 

بصیرت حضرت عباس

 

تولیت آستان قدس رضوی بصیرت را به عنوان یکی از ویژگی های بارز شخصیت حضرت اباالفضل(ع) برشمرد و عنوان کرد: انسان با چشم سر می تواند اشیاء و اشخاص را تشخیص دهد، اما آنچه راه زندگی را به ما می آموزد، بصیرت است.

 

وی افزود: صفت مهم همه عاشورائیان آن بود که بصیرت بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد. در حالی که هواهای نفسانی بر انسان های حاضر در صف مقابلشان چیره شده بود و از این روی سخن حق را نمی شنیدند یا نمی خواستند بشنوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، جهل زدایی را یکی از نتایج مهم قیام حضرت اباعبدالله (ع) دانست و تصریح کرد: جانبازان عزیز ما نیز بصیرت داشتند و از همین روی در امتداد راه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به فرمان مقتدا و امامشان در جبهه ها حضور یافتند، با تمام سرمایه وجودشان از ارزش ها دفاع کردند.

 

وی نقش برجسته همسران، مادران و فرزندان جانبازان را یاد آور شد و گفت: خانواده بزرگوار جانبازان عزیز که از آن ها پرستاری می کنند و تمام سختی های این مسیر را متحمل می شوند، نزد خداوند متعال جایگاه عظیمی دارند.

 

تولیت آستان قدس رضوی ظرفیت سازی را مهم ترین عامل صبر و همراهی خانواده جانبازان دانست و تاکید کرد: اگر انسان با توجه به خداوند متعال، در خود ظرفیت ایجاد کند و آستانه تحملش را بالا ببرد، به مرحله ای می رسد که زینب کبری(س) رسیدند و در اوج مصائب و مشکلات فرمودند: جز زیبایی ندیدم.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: توکل، ایمان، عبودیت، بندگی، صبر و ایستادگی زیبایی هاییست که در عاشورا و عاشوراییان مشاهده شد و در مقابله رزمندگان ما با استکبار نیز به منصه ظهور رسید. اما یزیدیان و مستکبران نمی توانند این ها را درک کنند./1308/101/ب3

ارسال نظرات