۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۵۷۴

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهر خنجین استان مرکزی برگزار شد

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ ای به همت کتابخانه عمومی شهید هاشمی در دبیرستان دخترانه حجاب شهر خنجین شهرستان فراهان برگزار شد.
 کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابخانه عمومی شهید هاشمی در دبیرستان دخترانه حجاب شهر خنجین شهرستان فراهان برگزار شد.

 

در این نشست 10 نفر به معرفی کتاب پرداختند.

 

کتاب استاد مطهری ارائه از سویدانش‌آموز فاطمه مرادی از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

این کتاب تألیف محسن مؤمنی از انتشارات مدرسه در سال 1382 است که در آن با نثری سلیس و روان به سرگذشت پر افتخار زندگی شهید مرتضی مطهری پرداخته شده و روزشمار زندگی ایشان به صورت دقیق بیان شده است.

 

در این کتاب همچنین به چگونگی شهادت آن معلم بزرگ اشاره شده است.

 

در نشست امروز کتاب قلب سلیم نیز توسط دانش‌آموز مائده حسینی ارائه شد.

 

این کتاب از سوی مرحوم عبدالحسین دستغیب در دو جلد در یک مجلد نگاشته شده و از انتشارات هاتف در شهر مشهد در سال 1389 است.

 

در این کتاب به حلال و حرام و تمامی گناهان کبیره و راه تزکیه و تهذیب نفس و دوری از رذایل اخلاقی و گناهان قلبی اشاره شده است.

 

کتاب شما که غریبه نیستید ارائه دانش‌آموز افسانه محمدی نیز در این نشست معرفی شد، این کتاب تألیف هوشنگ مرادی کرمانی از انتشارات معین در تهران به سال 1387 است.

 

در این کتاب به زندگی نویسنده از دوران کودکی تا نوجوانی به صورت ساده و بی هیچ تعارفی اشاره شده است، وی به روزهای سخت کودکی و نوجوانی‌اش اشاره کرده و به بی مادریش، به پدر بیمارش و از روزهای بی‌کسی‌اش و از روستای بسیار ساده که از توابع کرمان بوده به صورت بسیار جذاب و ملموس پرداخته شده که برای هر خواننده‌ای جالب و زیباست.

 

کتاب هجوم خاموش ارایه توسط شهلا کمیجانی نیز در این نشست معرفی شد، این کتاب از سوی سید محمد سقازاده و حمزه کریم‌خانی تألیف شده از انتشارات عطر یاس در کردستان در سال 1388 است.

 

این کتاب در 11 فصل نگاشته شده است؛ اینترنت و پیامدهای منفی چت، ماهواره، اکستازی، سیگار و اعتیاد به مواد مخدر، ایدز، فرار دختران، مشروبات الکلی، ارتباط و دوستی با جنس مخالف، بدحجابی، چشم چرانی و توبه از یازده فصل این کتاب هستند.

 

کتاب آنک آن یتیم نظر کرده ارایه توسط دانش‌آموز فاطمه امیدی توکلی نیز در نشست امروز معرفی شد، این کتاب توسط محمدرضا سرشار از انتشارات به نشر مشهد به سال 1388 بوده و موفق به کسب رتبه اول بخش داستان بلند و رمان تألیفی در سال‌های 1374-1384 در دومین جشنواره قصه‌های قرآنی شده است.

 

رمان زندگی پیامبر(ص) از تولد تا هجرت به حبشه در این کتاب آورده شده است که گاه توصیف زندگانی پیامبر(ص) آن چنان دقیق می‌شود که گویی نویسنده سال‌ها خود آنها را تجربه کرده است.

 

در این کتاب نویسنده سعی کرده تاریخ را با زبانی داستانی برای مخاطبان خود نقل کند و اثری جذاب و خواندنی که در آن نه تنها از خشکی تاریخ اثری نیست، بلکه حوادث تاریخی به گونه‌ای ردیابی شده‌اند که ریشه‌های آن در گذشته‌ها به خوبی ترسیم شده است.

 

در نشست امروز همچنین کتاب آثار عجیب نماز توسط طاهره لطفی‌رحمت ارائه شد.

 

این کتاب از آثار محمد باقر نبی‌نژاد از انتشارات آستانه مقدسه قم به سال 1390 است، در این کتاب به ابعاد مختلف نماز به همراه احادیث معصومین در ابتدای هر فصل و همچنین حکایات و داستان‌های جذاب پرداخته شده است.

 

کتاب مربای شیرین ارایه از سوی دانش‌آموز مهدیه شهبازی، کتاب عباس دست طلا ارایه توسط دانش‌آموز زهره محمدی، کتاب پنجاه سال عبادت ارایه توسط دانش آموز زهرا قاسمی روشنفکر، کتاب فضیلت‌های فراموش شده ارایه توسط کتابدار حسین شاهمیرزالو نیز از دیگر کتاب‌های ارائه شده این نشست بود./842/102/ب2

 

ارسال نظرات