۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۲۶۶۸۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

لزوم ایجاد موقوفاتی برای تقویت اعتقادات دینی

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که ما در مقابل تبلیغات دشمن بر علیه دین وظیفه دفاعی داریم، گفت: همان‌طور که در امور نظامی باید جنبه دفاعی تقویت شود در امور مذهبی و اعتقادی هم باید قدرت دفاع از مذهب و اعتقادات را افزایش دهیم.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی  اظهار داشت: ریشه اوقاف به صدر اسلام بر می‌گردد که حضرت علی(ع) با دست خود چاه حفر می‌کرد و برای استفاده عموم مردم و کمک به بینوایان قرار می‌داد.

 

وی با بیان این که سفره داری امام حسن(ع) از برکت موقوفات امیرالمؤمنین(ع) بود، افزود: علت غصب فدک هم این بود که ائمه(ع) را از نظر مالی در مضیقه قرار دهند تا نتوانند از آن برای تبلیغ استفاده کنند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر مواظبت از صدقات تأکید و خاطرنشان کرد: خیلی از صدقات و موقوفات به خاطر دست به دست شدن‌ها از بین رفته و متروک شده است و باید همت ادارات اوقاف بر احیای این موقوفات باشد.

 

وی با اشاره به این که ما باید در دو مرحله موقوف را بررسی و مواظبت کنیم، ادامه داد: اول باید آنچه داریم را مواظبت کنیم تا از بین نرود؛ دوم هم این که باید به موقوفات اضافه کنیم و مردم را از آثار موقوفات آگاه و امکاناتی را فراهم کنیم تا جوابگوی نسل آینده باشد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به کیفیت مصرف موقوفات ابراز داشت: در مصرف موقوفات باید اول نیت واقف مدنظر باشد و از حیف و میل شدن آن جلوگیری شود و در موقوفاتی که نیت واقف عام است باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود که مهم‌ترین اولویت امروز تبلیغ اسلام و دفع دشمن است.

 

وی با توجه به این که در حال حاضر دشمنان تبلیغات وسیعی علیه شیعه به راه انداخته‌اند، افزود: ما در مقابل آنها وظیفه دفاعی داریم و همان‌طور که در امور نظامی باید جنبه دفاعی تقویت شود در امور مذهبی و اعتقادی هم باید قدرت دفاع از مذهب و اعتقادات را افزایش دهیم.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: ما باید موقوفاتی را برای دفاع از مذهب و دین خود در نظر بگیریم تا همان‌گونه که دشمنان ما برای تبلیغ دین خود هزینه می‌کنند ما هم برای دفاع از دین و مذهب خود هزینه کنیم تا نسل آینده ما هم دین‌دار و مدافع دین باشند./843/پ202/ج

ارسال نظرات