۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۹۶۷
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

اقتدار جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که نیروهای اطلاعات عملیات در دوران جنگ تحمیلی پیشروی، نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی و پیگری می کردند، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است.
مراسم وداع با شهدا و پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار سرلشکرمحمد باقری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، پیش از ظهر امروز، در نخستین یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی قرارگاه منطقه کربلا استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان که در اهواز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ابراز خوشحالی از حضور در چنین محفلی درود خود را بر امام شهیدان که عمر خود را برای تربیت شهدا صرف کرد، ارزانی داشت.

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با فرستادن درود بر رهبر معظم انقلاب و شهدای نظام اسلامی به خصوص شهدای اطلاعات این 3 استان ابرازداشت: شهیدان مدافع حرم در این روزگار دست از زندگی برداشته و در مسیر دفاع از حریم اهل بیت قدم گذاشتند و مسیر اعتلای انقلاب اسلامی را با جان خود بیمه کردند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که در دوران جنگ تحمیلی دشمنان از جنبه تسلیحاتی و افراد بیشتر از رزمندگان اسلام بودند، خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در جبهه حق هستند و یاری خداوند پشتوانه آنها است و هرکس خداوند یاور او باشد شکست نخواهد خورد.

 

وی با بیان این که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در شلمچه، هویزه، سوسنگرد، حمیدیه، خرمشهر و آبادان به نبرد با دشمن بعثی پرداخته بودند، تصریح کرد: رزمندگان ما اکنون در حاشیه های مدیترانه به نبرد با دشمنان اسلام پرداخته اند.

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با گفت: حزب بعث و ارتش سابق عراق از بین رفتند و شیعیان عراق با حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران سرافراز شده و شاکر کمک های ما هستند و هم اکنون در کنار رزمندگان ما از عتبات عالیات دفاع می کنند.

 

باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که رزمندگان اسلام از اقصی نقاط کشور در خوزستان گرد هم آمده و در مقابل دشمن ایستادگی و اجازه جدا شدن جزء کوچکی از کشور را ندادند، تصریح کرد: رزمندگان افزون بر دفاع از مرزهای خاکی از مرزهای اعتقادی و انقلابی خود دفاع می کنند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: در طول تاریخ هرکس به کشور ما حمله کرد بخشی از آن را جدا ساخت؛ اما برای نخستین بار و با وجود حمایت همه کشورهای جهان از رژیم بعث عراق، موفق نشدند و این مرهون خدا شهدا است و بدانند که هرگونه تهاجم احتمالی به جمهوری اسلامی نتیجه عکس داشته و شکست آنها را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه جوانان برای مطالعه تاریخ و آشنایی با رشادت های رزمندگان گفت: رشادت های رزمندگان مشکلات بزرگی را از کشور برداشت و جنگ 8 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی تحمیل شد که تلاش مسؤولان برای تشکیل سازمان های نوپا و جوان بود اما با این وجود فرزندان این ملت با عنوان اطلاعات عملیات وارد جبهه شده و به شناسایی اقدامات و فعالیت های دشمن پرداختند.

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارائه راهکار و طرح را از مراحل اصلی کار نیروهای اطلاعات عملیات به شمار آورد و ادامه داد: نیروهای اطلاعات عملیات پیشروی، نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی و پیگری کرده و راه های دور زدن دشمن را بررسی می کردند.

 

باقری در ادامه خاطرنشان کرد: نخستین واحدهای اطلاعات عملیات در خوزستان تشکیل و اعضا آن به سرعت آموزش دیده و با کسب تجربه در زمینه شناسایی طرح های دشمن اقدامات مؤثری را انجام دادند که این با هدایت الهی صورت گرفت.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بزرگترین عملیات های دوران دفاع مقدس در خوزستان صورت گرفت، افزود: فعالیت و رشادت های موفقیت آمیز نیروهای اطلاعات عملیات بیانگر آن است که پیروزی در عملیات های مختلف به آسانی محقق نشد بلکه این دلاورمردان با نثارجان خود این افتخارات را رقم زدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های مالی و تسلیحاتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و غرب از رژیم بعث عراق اظهارداشت: رزمندگان ما با دستان خالی برابر آنها ایستادگی کردند و اکنون به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی توفنده و با افتخار مسیر و آرمان های خود را دنبال می کند و ذره ای از آنها کوتاه نخواهد آمد و رهبر معظم انقلاب بر آرمان ها و اعتقادات شهیدان ایستادگی کرده اند و هیچ کشوری جرأت حمله به ما را ندارد.

 

باقری با اشاره به جنگ 33 روزه رژیم اشغالگرقدس با حزب الله لبنان و قابل مقایسه نبودن امکانات مالی و تسلیحاتی 2 طرف خاطرنشان کرد: جبهه حق با پایداری و ایستادگی، مقاومت، سخت کوشی، اخلاص و نصرت الهی پیروز خواهد شد.

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان این که آمریکا در صورت حمله به جمهوری اسلامی با شکست سختی مواجه خواهد شد، تصریح کرد: اکنون جنگ های نیابتی به راه انداخته و به بازوان انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه حمله برده است و با جمع آوری فریب خوردگان تکفیری و حمایت از آنها به هر خدعه و حیله ای متوسل شده است اما سرنوشت آنها همچون حوادث گذشته تاریخ روشن است و جبهه حق با ایستادگی و مقاومت پیروز خواهد بود./9456/202/ب3

 

ارسال نظرات