۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۹۷۱
آيت الله دري نجف آبادي:

نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت و عبادت است

آيت الله دري نجف آبادي با بیان این که به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه در بیش از 850 نقطه از کشور پهناور ایران اسلامی برگزار می شود و سرمایه عظیم معنوی و سیاسی است، گفت: نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت، عبادت، وحدت و همدلی مسلمان است که هفته ای یک بار مومنان را با مسائل عبادی و سیاسی آشنا می کند.
آيت الله دري نجف آبادي 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در نخستین اجلاس استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در اراک بیان کرد: نماز سبب ارتباط مخلوق با خالق، ارتباط یک ممکن‌الوجود با ذات واجب‌الوجود است، تمام انبیاء و اولیاء الهی بر نماز تاکید داشته‌اند و همواره انسان‌ها را به سمت آن سوق داده‌اند.

 

برگزاری نماز جمعه در بیش از 850 نقطه از کشور

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با بیان این که  به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه در بیش از 850 نقطه از کشور پهناور ایران اسلامی برگزار می شود و سرمایه عظیم معنوی و سیاسی است، گفت: نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت، عبادت، وحدت و همدلی مسلمان است که هفته ای یک بار مومنان را با مسائل عبادی و سیاسی آشنا می کند.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه نماز مایه آرامش روحی انسان بوده و سبب دوری از گناهان می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با برگزاری اجلاس نماز و انجام فعالیت های اعتقادی و دینی در تربیت معنوی محور و ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان پیشقدم بوده است.

 

نماز جمعه راهی است برای رسیدن انسان به کمال

آيت الله دري نجف آبادي هدف از اقامه نماز عبادت و ارتباط با خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: نماز جمعه راهی است برای رسیدن انسان به کمال است، نماز در دستور کار تمام بزرگان ما از حضرت آدم تا حضرت محمد(ص) قرار داشته و آنها همواره در یاد خدا بوده‌اند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي اظهار داشت: خواندن نماز برای یاد خدا و آرامش قلب انسان است و این فریضه دینی در اسلام تاحدی اهمیت دارد که امام حسین(ع) در ظهر روز عاشورا در میدان جنگ نماز خود را در وقت خود خواند و حتی در آن زمان بحرانی از یاد خدای خود غافل نشد و تا آخرین لحظه زندگی خود به خداوند تکیه کرد.

 

آيت الله دري نجف آبادي افزود: بحمدالله مسأله نماز در کشور ما به خوبی جا افتاده و در این راه افراد بسیاری مانند حجت‌الاسلام قرائتی خالصانه تلاش می‌کنند و چراغ راهی برای آگاه‌سازی افراد در جامعه هستند.

 

 تلاش دشمن برای ترویج اسلام انگلیسی نابودی نظام اسلامی

امام جمعه اراک در ادامه بیان کرد: دشمنان نظام امروز سعی دارند که با ترویج اسلام انگلیسی نابودی نظام اسلامی را رقم بزنند که در این شرایط مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت اصلی دانشجویان و قشر طلاب جامعه است.

 

آيت الله دري نجف آبادي خاطرنشان کرد: امروز انگلیسی‌ها مراجعی را حمایت و به وجود می‌آورند تا در جهان اسلام فتنه بر پا کنند و اختلاف بین مذاهب اسلامی تقویت شود اما ما باید بتوانیم از این امر جلوگیری کنیم./842/202/ب3

ارسال نظرات