۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۹۷۴

کنفرانس آشنایی با اسلام در کانادا برگزار شد

کنفرانس آشنایی با اسلام در شهر ساسکاتون کانادا برگزار شد تا غیرمسلمانان درک بهتری از مهاجران مسلمان تازه وارد به این شهر داشته باشند.
مسلمان کانادا

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس آشنایی با اسلام در شهر ساسکاتون، بزرگترین شهر استان سسکچوان کانادا برگزار شد تا غیرمسلمانان درک بهتری از مهاجران مسلمان تازه وارد به این شهر داشته باشند.

 

کنفرانس آشنایی با اسلام به مدت دو روز (روزهای جمعه و شنبه) و در دانشگاه سسکچوان برگزار شد.

 

پلیس شهر ساسکاتون، انجمن درهای باز و اساتید دانشگاهی در این کنفرانس به سخنرانی برای حاضران پرداختند.

 

نقه عباس، یکی از محققان اسلامی و از برگزارکنندگان این کنفرانس در مصاحبه با رادیو ساسکاتون اعلام کرده بود که برداشت های نادرست بسیاری در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد که این کنفرانس به دنبال پاسخگویی به آنها است.

 

این محقق اسلامی تاکید کرد که این برداشت که مسلمانان تازه وارد به کانادا تمایلی به همزیستی مسالمت آمیز با سایرین ندارند اشتباه است.

 

وی ابراز امیدواری کرده بود که برگزاری کنفرانس آشنایی با اسلام بتواند اتحاد، تکثرگرایی و تساهل را به همراه داشته باشد چرا که همچنان شاهد ورود مسلمانان تازه وارد به شهر ساسکاتون هستیم.

 

گفتنی است، شهر ساسکاتون به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی معرفی شده و براساس آمارهای داخلی دارای بهترین کیفیت آب و هوا در این کشور است. همچنین این شهر پایین ترین نرخ بیکاری را (3.5%) در بین شهرهای بالای 200 هزار نفر کانادا برخوردار است./990/ب903/د

ارسال نظرات