۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۹۷۶
استاد حوزه علمیه تبریز: 

فرقه‌ سازی ابزار دشمنان برای تخریب چهره اسلام ناب است

مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با بیان این که تمام تلاش دشمنان بر هدف تخریب چهره حقیقی اسلام معطوف شده است، گفت: فرقه‌سازی نیز ابزاری برای تخریب اسلام و تشیع است.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که دشمنان اسلام از هر راهی برای تخریب اسلام ناب محمدی وارد عرصه شده اند، اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان بر هدف تخریب چهره حقیقی اسلام معطوف شده است، فرقه‌ سازی نیز ابزاری برای تخریب اسلام و تشیع بوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در منطقه، خاطرنشان کرد: غرب اهداف مختلفی برای شکل گیری گروهک‌ های مختلف تروریستی و تکفیری از جمله داعش برنامه‌ریزی کرده که مهمترین آن نابودی مقاومت در منطقه است.


وی با اشاره به موج اسلام‌خواهی و شیعه‌گرایی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: جبهه استکبار برای مقابله با این موج به دنبال تخریب چهره حقیقی اسلام و تشیع است، که گروه های تکفیری و تروریستی بهترین ابزار برای تحقق این هدف شوم است، رسانه‌های غربی با نشان دادن تصاویر جنایات داعش به دنیا اعلام می کنند؛ این است اسلامی را که می خواهید.


حجت الاسلام سیدی ثانی تصریح کرد: تبلیغ رسانه‌های غربی از اسلام همان اسلام طالبانی، القاعده، داعش و در یک کلام اسلام آمریکایی است؛ این همان نکته اصلی است که می خواهند موج اسلام خواهی را در دنیا به نفع خود مدیریت کنند و هدف بعدی از ایجاد داعش این است که می خواهند یک بدل سازی برای جمهوری اسلامی و حزب الله داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: یعنی غرب می‌خواهد در منطقه یک سری «لا اله الا الله» های تقلبی راه بیندازند، و برای این منظور برای آنکه بتوانند شبهاتی را برای غفلت از حقیقت ایجاد کنند، با نام دین وارد می شوند، فعالیت داعش نیز به‌ گونه ای است که ناظران غیرتحلیل‌گر را در شناخت تفاوت میان حزب الله و داعش دچار اشتباه می کند.


استاد حوزه علمیه تبریز هدف بعدی ایجاد داعش را مقابله با موج بیداری اسلامی از سوی غرب دانست و گفت: مسلمان کشی و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم‌ صهیونیستی از دیگر اهداف ایجاد این گروهک افراطی و تروریستی بوده است، ضمن این‌که آمریکا با وجود این گروه های تکفیری بهانه های خوبی برای حضور در منطقه پیدا کرده است.


حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: هدفی که جبهه استکبار دارد؛ این است که برای جمهوری اسلامی ایران یک سری مشغله‌هایی ایجاد کند که در نهایت نظام اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شود، البته این هدف از ابتدا شکست‌ خورده بوده است، البته چنین چالش های منطقه ای و امنیتی برای ایران تازگی ندارد./935/302/ب2

ارسال نظرات