۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۹۸۷

تببین خداباوری دانشمندان معاصر غربی در یک کتاب

کتاب خداباوری و دانشمندان معاصر غربی(چالش ها و تبیین ها) از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
کتاب خداباوری و دانشمندان معاصر غربی(چالش ها و تبیین ها)

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «خداباوری و دانشمندان معاصر غربی (چالش‌ها و تبیین‌ها)» به قلم مهدی گلشنی از  سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

 

در این کتاب سه مطلب زیر در سه فصل مطرح شده است:

 

1ـ در فصل اول به نظرات مختلف دربارة رابطة علم و دین در جهان غرب و نگرش عالمان معاصر غربی به خداباوری پرداخته شده. این فصل قبلاً به نحو خلاصه‌تر در کتاب فیزیک‌دانان غربی و مسئله خداباوری، آمده و در اینجا توسعه داده شده است.

 

2ـ در فصل دوم، شبهات گفته شده از طرف ملحدان و عالمان دین‌ستیز مطرح شده و عمدتاًپاسخ ‌های داده شده به آنها در غرب مطرح شده است. بخشی از این فصل قبلاً به نحو مختصرتر در مقالة «استاد مطهری و نقش بنیادی فلسفه در ربط علم به دین» چاپ شده بود و اکنون بسط داده شده و موضوعات جدیدی در آن مطرح شده است.

 

3ـ در فصل سوم، اسلوب جدید برهان نظم بر وجود خداوند را که در چند دهة اخیر مطرح شده، آمده است و شبهات مخالفان ادیان الهی در خصوص این استدلال و راه‌های گریز آنها از آن را مطرح و پاسخ عالمان و فیلسوفان خداباور غربی به این شبهات آورده شده است.

 

کتاب «خداباوری و دانشمندان معاصر غربی (چالش‌ها و تبیین‌ها)» در شمارگان 500 نسخه، 128 صفحه و قیمت 10000 تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./998/د102/ق

 

منبع: کتاب «خداباوری و دانشمندان معاصر غربی (چالش‌ها و تبیین‌ها)»

ارسال نظرات