۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۲۷۰۲۴
خالد قدومی:

وحدت امت اسلامی لازمه آزادی فلسطین است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران ضمن دردناک خواندن فاجعه اشغال فلسطین در جان و افکار مسلمانان گفت: فلسطین که از محاصره غزه و یهودی سازی غزه رنج می برد نیازمند حمایت شما است.
خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران عصر دیروز در همایش «انتفاضه پلی برای بازگشت» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: نکبت و فاجعه اشغال فلسطین در دل و جان و افکار ما حادثه ای تألم بار است.

 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران اظهار داشت: این مناسبت مایعی خوشحالی برای رژیم صهیونیستی است که غرب آن را پایگاه دموکراسی در منطقه می داند و در حقیقت پایگاهی که در فلسطین تأسیس شده، خون جوانان و کودکان فلسلطینی را ریخته است.

 

وی با بیان این که پیروزی از آن فلسطین است، تصریح کرد: ما مؤسسات مردم نهاد باید این چهره کریه و زشت رژیم صهیونیستی را که در تضاد با دموکراسی و بشریت است، رسوا کنیم و ایمان و باور ما این است که پیروزی از آن فلسطین است؛ هر شهیدی که در فلسطین کشته و خونی که ریخته می شود، با وجود این همه جانفشانی ها، امیدمان دوباره زنده و تجدید می شود.

 

قدومی با دردناک خواندن کشتار مسلمانان توسط دیگر مسلمانان گفت: متأسفانه در شصت و هشتمین سال فاجعه اشغال فلسطین، در وضعیتی هستیم که فلسطین واحدی را مشاهده نمی کنیم که در گذشته فقط درد و رنجی داشیم و اکنون درد و رنج هایی داریم؛ اما تفاوت میان این دو زخم که در جان اسلام سر باز کرده، این بوده که دشمن آشکار و واضح است، اما خونی که از مسلمانان به دست دیگر مسلمانان ریخته می شود، درد آور است.

 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با اشاره به وضعیت فاجعه بار در فلسطین یادآور شد: فلسطین تنها برنامه و طرح واحدی است که تمام طرف های نزاع در منطقه و آزادگان جهان بر آن اتفاق نظر دارند؛ در این روز به یاد می آورم مجاهد عبدالقادر حسینی که مورخ اسرائیلی درباره او می گوید در آن روز اسرائیل را در آستانه شکست قرار داده بود که با مواد منفجره توانسته بود، اسرائیل را در آستانه فروپاشی ببرد.

 

قدومی با ارائه آماری به مقاومت جوانان انتفاضه اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان انتفاضه امروز در قدس، کرانه باختری و غزه امیدهای پیروزی هستند؛ تعداد شهدای ما از اکتبر 2015 ، 187 شهید در مقابل 32 نظامی انگلیسی بود که تقریبا یک به شش است، که این نظامیان، نظامی هستند و جوانان ما باسنگ و غیره، نظامیان آنها را کشتند.

 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران تصریح کرد: امروزه جامعه صهیونیستی و مردم آنها اختلافات زیادی با هم دارند و در وضعیت داخلی مناسبی به سر نمی برند، اما همه اینها علیه فلسطین متحد هستند.

 

وی گفت: اشتباه می کند کسی که فکر کند رژیم صهیونیستی از طریق سازش و مذاکرات چیزی را به ما خواهد داد و در مقابل در منطقه ما چه اتفاقی می افتد؟ معاون رییس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی می گوید که در این مدت روابط ما با مصر و اردن در حال پیشرفت گسترده ای است.

 

قدومی یادآور شد: شاید همه ما به نوعی گلایه ای از دولت خود داشته باشد، اما سؤالی که مطرح است باید گفت که برای وحدت اسلامی و فلسطین چه کار کرده ایم؟ ما باید برنامه و طرح خاص خودمان را برای روابط با هم در راستای وحدت اسلامی عرب و غیر عرب و شیعه و سنی داشته باشیم؛ باید قبل از سرزنش دیگران باید خود را سرزنش کنیم و برنامه داشته باشیم.

 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران وحدت امت اسلامی را لازمه آزادی فلسطین دانست و اظهار داشت: فلسطین نیازمند حمایت شما است که از محاصره غزه و یهودی سازی غزه رنج می برد و از شما خواهیم که یک پارچه و یک صدا امت واحده باشید که فلسطین در این صورت به خودی خود آزاد خواهد شد و در غیر این صورت به این آسانی نخواهد بود./822/پ202/ی

ارسال نظرات