۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۲۷۰۲۶
ناصر ابوشریف:

دفاع امت اسلامی از فلسطین رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر فلسطین گفت: اگر امت‌های اسلامی پشت سر فلسطین بایستند، چیزی به نام رژیم صهیونیستی نخواهد بود.
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عصر دیروز در همایش «انتفاضه پلی برای بازگشت» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز شاهد روبرگردانی کشورهای عربی از فلسطین هستیم و این مسأله در گذشته در رژیم صهیونیستی بین حکومت های عربی پنهانی بود و امروزه علنی شده است که نمونه آن ایجاد ائتلافی است که رییس اطلاعات عربستان با یکی از مقامات اسرائیلی می خواهد ایجاد کند.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن اشتباه خواندن پیوند عربستان با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عربستان در واقع این پیوند را به اشتباه انجام می دهد که در قرآن پیوند بین مسجد الاقصی و مکه بوده است.

 

وی تصریح کرد: این روند در منطقه نیازمند نهضت امت اسلامی است؛ بسیاری از رژیم های عربی هیچ گاه در کنار مردم فلسطین نایستادند.

 

ابوشریف با بیان این که متأسفانه امت اسلامی گرفتار هرج و مرج شده است، گفت: در ظاهر امور به نفع رژیم صهیونیستی تلقی می شود و جهان عرب و امت اسلامی گرفتار هرج و مرج است و در ظاهر فلسطین ضعیف است و هدف قطع رشته های اجتماعی میان مردم فلسطین است، در واقع این حوادث به ضرر رژیم صهیونیستی است.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران درباره ضعف رژیم صهیونیستی یادآور شد: اما رژیم صهیونیستی در سال های گذشته سه جنگ علیه نواز غزه انجام داد، اما غزه 51 روز در جنگ سال 2014 در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد که اگر حمایت تمام کشورهای عربی و رژیم هایی بزرگ دنیا مانند آمریکا و غرب نبود، نمی توانست این مقدار دوام بیاورد و همان چند روز ابتدای جنگ تقاضای آتش بس کرده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امکانات نظامی غزه ساده و موشک های آن دست ساز است و ابتدا که این موشک ها ساخته شد، به شلیک کننده بر می گشت و اراده این وضع را تغییر داد و سبب شد رژیم صهیونیستی از زبده ترین کماندو های خود در جنگ استفاده کند و حتی داوطلبان ویژه ای از خارج برای کمک به آنها آمدند و پیشروی آنها صفر بود.

 

ابوشریف با بیان این که متأسفانه کشورهای عربی هیچ گونه حمایتی از انتفاضه فلسطین نمی کنند، اظهار داشت: امت عربی ملت فلسطین و انتفاضه را رها کرده اند و انتفاضه قابل مشاهده در فلسطین متأسفانه مورد هیچ گونه حمایت مادی، سیاسی و معنوی از سوی کشورهای عربی نیست و بسیاری در کشورهای عربی می خواهند روابط خود را در تمام سطوح با رژیم صهیونیستی عادی کنند.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به این که امت اسلامی نیازمند وحدت است،  تصریح کرد: اگر امت اسلامی پشت سر فلسطین بایستند، چیزی به نام رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ باید از موضع جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنم؛ دو هفته قبل با امام خامنه ای دیدار داشتیم که در عبارت های مختلفی تأکید کردند که دفاع از فلسطین، دفاع از اسلام است که این موضوع ایران عزیز و عظیم است.

 

وی گفت: فقط ایران است که در کنار فلسطین و طرح های آن ایستاده است و معتقدیم که حفظ ایران اسلامی و طرح های آن در واقع دفاع از اسلام است./822/پ202/ی

ارسال نظرات