۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۰۳۳
جلیلی:

دشمنان به دنبال اسلام غیر انقلابی و انقلاب غیر اسلامی هستند/ هرجا از ارزش ها کوتاه آمدیم شکست خوردیم

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که آمریکا می داند که هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود، گفت: ایران این قدرت را از ادغام تفکر انقلابی با اسلام به دست آورده است و اگر این دو از هم جدا شوند شکست خواهیم خورد.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی، نمایند مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، روز یکشنبه در همایش دیده بان نفوذ که به یاد مرحوم حجت الاسلام مهدی مطلبی در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین نعمت هایی که خداوند به نسل ما عطا کرد نعمت انقلاب اسلامی است.

 

وی انقلاب اسلامی را پاسخ یک ملت به دعوت خدا و پیامبر(ص) و انتخاب یک ملت برای جاری شدن اسلام در تمام شؤون جامعه دانست و افزود: از دغدغه هایی که در هر موفقیت وجود داشته حفظ آن موفقیت است که چگونه یک پیروزی را بتوانیم به خوبی نگه داریم  و در انقلاب اسلامی هم حفظ انقلاب از دغدغه های اصلی بوده است.

 

پیروزی انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی بود

جلیلی با بیان این که تمام انبیا(ص) وقتی حرکتی داشتند مردم را فرا می خواندند و سنتهای الهی را بیان می کردند، گفت: ما در قرآن موارد زیادی داریم که اگر مردم به آنچه که خداوند خواسته است عمل کنند از برکات آن بهره خواهند برد و این یک سنت و وعده الهی است و پیروزی انقلاب اسلامی هم وعده الهی برای کسانی که دغدغه دین داشتند بود.

 

وی با بیان این که پدران ما در طول تاریخ این وعده الهی را باور داشته اند، خاطرنشان کرد: ملت ما امروز توفیق پیدا کرد که این باور را تجربه کند که هر چه در راه خدا حرکت کند به همان نسبت نتیجه خواهد گرفت، دشمنان ما هم به این اعتراف می کنند که ایران با انقلاب اسلامی حیات جدید پیدا کرد و تبدیل به قدرتی شده است که کسی نمی توان آن را انکار کرد.

 

امروز ملت ایران است که اراده خود را در منطقه به آمریکا تحمیل می کند

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تأثیر گذاری ایران در منطقه ابراز داشت: دشمنان ما امروز معترف اند که ملتی قیام کرد و با ایستادگی بر روی ارزش های خود دشمنان را شکست داد و اکنون بدون ایران در منطقه نمی توانند به موفقیتی برسند و امروز این ملت ایران است که اراده خود را به آنها تحمیل می کند و به پیش می برد.

 

وی با بیان این که غربی ها معتقدند انقلاب اسلامی اندیشه و محاسباتی را آورد که با وجود این اندیشه نمی توانند منافع خود را دنبال کنند، یادآور شد: ما در قرآن می خوانیم که هر حرکت الهی که شروع شده است شیطان در برابر آن حرکت از هیچ کاری فروگذار نمی کند؛ دشمنان در برابر انقلاب ایران هم هر کار توانستند انجام دادند و اگر کاری را هم انجام نداده اند در توانشان نبوده است.

 

جلیلی با بیان این که دست برداشتن از اصول و ارزشها است که می تواند یک ملت را از پا در آورد، افزود: ما به این خاطر توانستیم در برابر این قدرت های به ظاهر بزرگ بایستیم که بر اصول و ارزشهای خود پافشاری کردیم و هر جا کوتاه آمدیم شکست خورده ایم.

 

نیرو و تفکر انقلابی سبب موفقیت های انقلاب شد

وی با بیان این که دشمنان از همه توان خود در برابر ایران فرو گذار نکرده اند، گفت: این نیروی انقلابی ایران بود که باعث شده بود که اهداف ایران به پیش برود و شهدایی مانند احمدی روشن بودند که به کار و هدف خود باور داشتند و موفقیت ها را رقم می زدند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی انقلاب اسلامی را شجره طیبه ای دانست که هر روز میوه ای تازه می دهد و موفقیت تازه ای را رقم می زند و اظهار داشت: این که دشمنان انقلاب هر چه در ایران هزینه کردند به نتیجه نرسیدند به این خاطر است که این ملتی است که ایستاده است و می داند چه می خواهد و به پیش می رود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دشمنان می دانند در عرصه نظامی نمی توانند در برابر ایران موفقیتی داشته باشند، گفت: آنها فهمیده اند که این ایمان مردم است که باعث شکوفایی و استمرار انقلاب شده است و از همین رو با تخریب و تهدید می خواهند ایمان و شجاعت مردم را از آنها بگیرند.

 

غیر انقلابی ها از هرچه پسوند انقلابی داشته باشد متنفرند

جلیلی با اشاره به این که دشمنان به دنبال تبدیل نعمت انقلاب اسلامی به کفر هستند، افزود: غیر انقلابی ها از ابتدا از هر چه پسوند انقلابی داشته باشد تنفر داشتند و همین سبب ایجاد دوگانه انقلابی شد که یک سو کسانی هستند که تمام تلاششان این است که ملت را از مسیرشان منحرف کنند و سمت دیگر کسانی هستند که تمام تلاششان روشنگری و تشویق ملت در این مسیر است.

 

وی تمام تلاش غیر انقلابی ها را در جهت پشیمان کردن مردم از انقلاب دانست و افزود: در نقطه مقابل تلاش انقلابی ها این است که امید را به ملت تزریق کنند و استقلال ملت را حفظ کنند و خطر استبداد را یادآور شوند و بگویند که اگر شکر این نعمت را نکنند خدا این نعمت را از آنها خواهد گرفت.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: این قائده الهی است و منحصر به سرزمین حجاز نیست که هر ملتی از سنت الهی پیروی کند خداوند او را یاری خواهد کرد و اگر این نعمت از ما گرفته شود این ما هستیم که ضرر کرده ایم.

 

وی با بیان این که باید مردم را از این نعمت آگاه کرد گفت: در این جا است که افرادی مانند مرحوم مطلبی باید روشنگری کنند؛ اگر ادیان الهی به انحراف رفت به خاطر این بود که عده ای سستی کردند و امر به معروف نکردند و لازمه شکر نعمت انقلاب آن است که افرادی انقلابی که منطق قابل دفاع دارند به میدان بیایند.

 

تفکر انقلابی اهل منطق، عمل و از خود گذشتگی است

جلیلی انسان های انقلابی را اهل منطق، عمل و از خود گذشتگی دانست، افزود: اگر امروز شاهد این موفقیت ها در منطقه هستیم به خاطر تفکر انقلابی است که به دور از تفکر حزبی و جناحی فریاد می زند «کلنا عباسک» و همواره پشتیبان و گوش به حرف ولایت بوده اند.

 

وی با اشاره به این که حرکت شهید مطلبی بر اساس خط اصیل انقلابی و اسلامی بوده است، یادآور شد: این چیز ها است که تمایز ها را ایجاد می کند و این که ضد انقلابیون به دنبال ترور شخصیت های انقلابی هستند به خاطر این است که می دانند که این چهره ها چه تأثیری در جامعه دارند و به دنبال امید وار کردن مردم هستند.

 

دشمنان به دنبال اسلام غیر انقلابی و انقلاب غیر اسلامی هستند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که دشمنان می خواهند انقلاب را از اسلام جدا کنند، اظهار داشت: شخصیت انقلابی به دنبال انقلاب اسلامی است؛ امروز اگر به دنبال ادامه راه انقلاب اسلامی هستیم باید بتوانیم به بهترین شکل این مسیر را دنبال کنیم تا از جمله کسانی باشیم که خداوند به دست آنها دین خود را یاری می کند./843/پ201/ج

ارسال نظرات