۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۷۰۵۴
جانباز دفاع مقدس:

شهید موسوی قوچانی در عمل ارادتش به ولایت را نشان داد

موحدی گفت: امام وقتی حرفی می زدند ده ها نفر عاشق و دلداده آن را برای مردم ترجمه می کردند اما امروز رهبری خودشان می گویند، خودشان تبیین می کنند و حتی گاهی خودشان هم اجرا می کنند.
موسوی قوچانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین یادواره روحانی شهید، حجت الاسلام سیدعباس موسوی قوچانی همزمان با سی و چهارمین سالروز شهادت وی در مسجدالنبی مشهد برگزار شد.

 

خلیل موحدی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس در این مراسم گفت: این که حروف مقطعه در قرآن 27 عدد است چه بسا بیانگر این مهم باشد که قرآن با وجود همه عظمت، از همین 27 حرف ساده تشکیل شده اما با این وجود قرن ها است کسی نتوانسته حتی آیه ای مانند آن بیاورد.

 

وی افزود: همچنین این که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) چنان عظمتی یافتند که هیچ گاه نور هدایتشان خاموش نشد و دشمنانشان خوار شدند، مرهون اعمال و رفتار و سبک زندگی شان بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر این واقعیت را بپذیریم، نه ما از این قاعده مستثنی خواهیم بود و نه شهدا؛ کسی می تواند از دنیا پر بکشد که دنیا برایش حقیر و پست شده باشد و هر کس نسبت به میزان کمالش به دنیا بی رغبت می شود.

 

قناعت، وقار و کم حرفی؛ مهم ترین ویژگی های شهید موسوی قوچانی از دیدگاه رهبری

موحدی با اشاره به وصف شهید موسوی قوچانی از زبان رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان می فرمایند نخستین باری که شهید را دیدند، در نماز جماعت ظهر بود که به شهید اقتدا کردند. قناعت، وقار و کم حرفی مهم ترین ویژگی های شهید موسوی قوچانی از دیدگاه رهبری است.

 

این سبک زندگی است که سبک مردن انسان را تعیین می کند

وی اظهار کرد: متأسفانه ما سبک زندگی ای که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده و تأکید دارند را جدی نگرفته ایم در حالی که همین سبک زندگی است که سبک مردن انسان را تعیین می کند به گونه ای که انسان حاضر نمی شود برای حل مشکل آبش با دشمن قرارداد ببندد و در این راه کوچکترین فرزندش را هم فدا می کند چرا که دلبسته دنیا نیست و شعارش بندگی خدا است نه رفاه.

 

این جانباز دفاع مقدس با بیان این که کسی می تواند بندگی کند که روی حداقل های دنیا برنامه ریزی و زندگی کند، افزود: در جبهه جنگ تحمیلی نیز آن ها که دلبسته دنیا بودند از قافله شهادت جا ماندند زیرا حتی سرسوزنی دلبستگی مانع عروج انسان می شود.

 

موحدی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، اقتضای داشتن و برخورداری، دل بستن است از همین رو امیرمؤمنان علی(ع) هنوز گل و لای چاهی را که حفر کده بودند از روی مبارکشان پاک نکرده، قلم و کاغذ می خواستند برای نوشتن وقف نامه و رد آن.

 

احیای اقتدار و عظمت دوران دفاع مقدس در جامعه، نیازمند احیای فرهنگ شهدا است

وی با بیان این که شهدا شأنی برای دنیا قائل نبودند، به مقایسه سبک زندگی رهبری و شهدا با سبک زندگی برخی مسؤولان مدعی انقلابی بودن پرداخت و گفت: مواضع سیاسی این ها نیز نشأت گرفته از سبک زندگی شان است که یکی مقابل دشمن ذلیل و دیگری سرافراز و با اقتدار ایستاده است.

 

موحدی با بیان این که احیای اقتدار و عظمت دوران دفاع مقدس در جامعه کنونی نیازمند احیای فرهنگ شهدا است، ابراز کرد: مردم و مسؤولان باید نسبت به دنیا بیگانه باشند.

 

اینگونه ولایتمداری ما را به مقام شهادت نخواهد رساند/ تمام هم و غم شهدا تحقق اوامر و منویات امام بود

عضو شورای شهر مشهد گفت: شهید موسوی قوچانی خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «در همه دنیا یک نفر را دوست دارم و آن امام خمینی است و بعد از ایشان شما را دوست دارم» و این تعلق خاطر را در عمل نیز نشان داد.

 

وی گفت: امام وقتی حرفی می زدند ده ها نفر عاشق و دلداده آن را برای مردم ترجمه می کردند اما امروز رهبری خودشان می گویند، خودشان تبیین می کنند و حتی گاهی خودشان هم اجرا می کنند.

 

موحدی با تأکید بر این که اینگونه ولایتمداری ما را به مقام شهادت نخواهد رساند، افزود: شهدا با کلام امام برافروخته می شدند و برای اطاعت امر ایشان سر از پا نمی شناختند، تمام هم و غمشان تحقق اوامر و منویات امام بود و برای آن برنامه ریزی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی موفق، سبک زندگی شهدا است؛ همدیگر را برای ترویج این سبک در جامعه یاری کنیم.

 

گفتنی است حجت الاسلام شهید سیدعباس موسوی قوچانی در یک خانواده متدین در شهرستان قوچان متولد شد. او که طعم محرومیت را چشیده بود هرگز از حمایت این قشر مظلوم تا پایان عمر شریفش غافل نماند. وی از همان کودکی سری پر شور و روحی تسلیم ناپذیر داشت. در سنین نوجوانی به کسب علوم اسلامی پرداخت و در این سیر تحصیلی که با مبارزات سخت با رژیم طاغوت همراه بود از بزرگان سه حوزة مقدسة مشهد ، قم ، نجف ، همچون حضرت امام بهره جست. سپس به شهر مقدس مشهد بازگشت و به جمع روحانیت مبارز مشهد پیوست و از درس های عمومی و خصوصی حضرت آیت الله خامنه ای دامه برکاته بهره جست . در این مبارزات او مکرر توسط ساواک دستگیر می شد و سال ها در زندان به سر برد و به قول رهبر عزیزمان سخت ترین شکنجه ها را به شهید موسوی می دادند اما به گفته دوست و دشمن حسرت گفتن یک آخ را بر دل جلادان ساواک گذاشت و دائما آیات قرآن را تلاوت می کرد.

 

بعد از پیروزی انقلاب سرپرستی بخش اطلاعات و تحقیقات کمیته مرکزی انقلاب اسلامی را به عهده گرفت و با فعالیتهای شبانه روزی خود توطئه های آنان را خنثی و خانه های تیمی آن ها را یکی پس از دیگری کشف و سران منافقین را دستگیر و تحویل زندان و دادسرای انقلاب اسلامی می داد و مانع فعالیتهای مهم آنان از جمله ممانعت از تشکیل سپاه به دست آنان شد و ضربات او به تشکیلات منافقین آنقدر محلک بود که باعث خشم شدید منافقین شده و بارها طرح ترور وی را ریختند و او را به اعدام انقلابیون محکوم کردند وی به خواست خداوند متعال توطئه های آنان یکی پس از دیگری عقیم ماند.

 

در آغاز انتخابات مجلس شورا از طرف دوستانش به کاندیدا شدن توصیه شد ولی به نفع یکی دیگر از برادران کنار رفت و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت. سیدعباس موسوی پس از مبارزات و مجاهدت فراوان با ضد انقلابیون داخلی و عمال خارجی و دوست نمایان ضعیف در سحرگاه 6/1/61 در عملیات فتح المبین در حماسه ای خارق العاده که خود شرح مفصلی دارد به آرزوی دیرینه اش، به فیض شهادت نائل گردید./202/930/ب1

ارسال نظرات