۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۲۷۰۷۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران:

غدیر باید محور وحدت و یکپارچگی امت اسلامی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با بیان این که عید غدیر خم جزئی از پیکره اسلام است و اگر کسی غدیر را انکار کند اصل اسلام را انکار کرده است، گفت: اسلام منهای علی(ع) مانند قلبی است که خون در رگ های آن جریان ندارد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران امروز در نشست تخصصی کارگروه علمی هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در ساری، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما غدیر را دو گونه می توانیم مطرح کنیم، با یک مطرح کردن محوری برای اختلاف و درگیری و نزاع پدید آوریم و با نوع دیگری از بحث غدیر محوری برای اتحاد و انسجام پدید بیاوریم و ما باید در راستای این نوع دوم گام برداریم که مبادا با طرح غدیر اختلاف میان شیعه و سنی را دامن بزنیم بلکه محور باید برای وحدت و اتحاد همه مسلمین باشد.

 

وی با بیان این که اگر بر روی مشترکات تکیه کنیم و با محوریت قرآن، سنت پیامبر و گفتار خود عالمان اهل سنت و امامت و علی را به اثبات برسانیم در این صورت ما می توانیم غدیر را محور وحدت و اتحاد و انسجام مسلمانان قرار دهیم، افزود: اگر بیایم و با تکیه بر نگاه و دیگاه عالمان اهل سنت به اثبات غدیر بپردازیم به حتم غدیر می تواند بستری برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با بیان این که عید غدیر خم جزیی از پیکره اسلام است و اگر کسی غدیر را انکار کند اصل اسلام را انکار کرده است، گفت: اسلام منهای علی(ع) مانند قلبی است که خون در رگ های ان جریان ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید غدیر را محور وحدت و یکپارچگی امت اسلامی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از اختلافات سطحی تلاش کنیم مشترکات میان شیعه و سنی تقویت شود تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان از واقعه غدير به عنوان ارزشمند ترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد.

 

وي با اشاره به دهه غدیر، بر ضرورت احياي صحيح فرهنگ غدير در جامعه تأکيد کرد و پيام غدير را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامي و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفي پيام غدير بايد رويکرد همه متوليان ديني کشور باشد.

 

استاد حوزه علمیه معرفت شناسي امام و درک غدير را از جمله وظايف امت اسلامي در برابر واقعه غدير برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدير موجب ايجاد انحرافات در جامعه اسلامي مي شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با تأکيد بر اينکه پيام غدير بايد در همه عالم فراگير شود، ادامه داد: پاسداري و درک غدير مانع از رخداد وقايعي نظير عاشورا و غربت ولايت خواهد شد.

 

وي با بيان اينکه بها دادن به غدير، اداي احترام به تکميل دين و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولايت در جان ها است، تصريح کرد: درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود.

 

اندیشه بنیادی دهه غدیر باید در خدمت جامعه جهانی عادل و سالم قرار گیرد

حجت الاسلام اصفهانی، عضو هیأت علمی دانشگاه های مازندران نیز در این نشست تخصصی گفت: اندیشه بنیادی غدیر باید در خدمت تولید انسان و جامعه جهانی عادل و سالم قرار گیرد.

 

وی افزود: ستاد دهه غدیر کشور با انگیزه ای درون استانی و با ابتکار و همت یکی از یاران امام و رهبری در پایان دهه سوم حیات خویش بر آن است با نگرشی علمی، پژوهشی و جهانی به تولید اندیشه های راهبردی در تحقق فلسفه غدیر پرداخته و سپس به راهکارهای جهانی عینیت آن بیندیشد.

 

حجت الاسلام اصفهانی با بیان این که اندیشه واقعی غدیر قابل رسیدن به یک جمع است، گفت: با تولید یک فکر و اندیشه و با نگاه علمی و پژوهشی باید در جهت جهانی سازی آن گام برداریم./950/202/ب2

ارسال نظرات