۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۲۷۰۷۷
رییس دانشگاه مازندران:

روحانیت و حوزه های علمیه رسالت سنگینی در تبیین اندیشه های دینی بر عهده دارند

رییس دانشگاه مازندران با تأکید بر این که امروز حوزه های علمیه و روحانیت رسالت سنگینی در تبیین اندیشه های دینی در جامعه بر عهده دارند، گفت: تنها با تدریس دو واحد نهج البلاغه در دانشگاه ها نمی توان به حل این مشکلات و شبهات دینی امیدوار بود.
رییس دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید خلاق میرنیا، رییس دانشگاه مازندران امروز در نشست گروه علمی ستاد دهه غدیر در ساری با اشاره به سؤوالات اساسی برخی دانشجویان در مسائل دینی، گفت: باید با بهره گیری از اندیشه های ناب اسلامی به ویژه مسأله غدیر به این شبهات پاسخ دهیم.

 

وی پایه زندگی بشر را دین، علم و عقل دانست و با بیان این که بشریت بدون علم، دین و عقل  نمی تواند زندگی سالم و اثربخشی داشته باشد، افزود: ما معتقدیم که قرآن به عنوان یک کتاب مقدس ذخیره عالم هستی است و نهج البلاغه که بیانات امام علی(ع) است می تواند راهگشا و نشان دهنده مسیر صحیح زندگی کردن باشد.

 

رییس دانشگاه مازندران با بیان این که باید بررسی شود که چرا عالم اسلام در عام و عالم شیعه در خاص با توجه به دارا بودن ظرفیت های مادی و معنوی بسیار متأسفانه از رشد و توسعه مناسبی برخوردار نبوده است، گفت: باید بررسی شود غدیر و تورق به نهج البلاغه چگونه می تواند مشکلات جامعه اسلامی را حل و فصل کند.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز به نام اسلام و در کشور های اسلامی آدم کشی و جسارت به بشریت به حد اعلاء خود رسیده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه همین افراد به نام اسلام بر شیعه تاخت و تاز می کنند.

 

میرنیا با تأکید بر این که باید بررسی کنیم که مسأله غدیر چگونه می تواند مشکلات امروز جامعه بشری به ویژه مسلمانان را رفع کند، تصریح کرد: باید ببنیم که آیا تنها با نوشتن و گفتن می توان بر این بحران های امروز جوامع اسلامی فائق آییم.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز بخشی از جامعه جوان ما درگیر مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری هستند، ادامه داد: این افراد ذاتاً طینت زشتی ندارد و انسان های خوبی هستند اما ما نتوانستیم آموزه های دینی را به شیوه ای صحیح به آنها انتقال دهیم.

 

رییس دانشگاه مازندران با بیان این که باید بررسی کنیم چگونه می توانیم در قالب غدیر این مشکل جامعه اسلامی را حل کنیم، افزود: امروز اسلام، دین و امام علی(ع) غریب و متأسفانه امروز افرادی به نام اسلام به دنبال مخدوش کردن چهره واقعی اسلام ناب هستند.

 

میرنیا با تأکید بر این که امروز حوزه های علمیه و روحانیت رسالت سنگینی در تبیین اندیشه های دینی در جامعه بر عهده دارند، گفت: تنها با تدریس دو واحد نهج البلاغه در دانشگاه ها نمی توان به حل این مشکلات و شبهات دینی امیدوار بود.

 

وی با تأکید بر این که باید یکی از عناصر کنفراس امسال دهه غدیر راه های عملی نجات جامعه اسلامی با بهره گیری و محوریت غدیر باشد، گفت: باید از حرکت های نمایشی دوری شود و به صورت عملی این مسائل را پیگیری کنیم.

 

رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: باید سه رکن علم، دین و عقل را در کنار هم بگذاریم و مردم و جوانانی که امروز در مسیر انحراف قرار دارند را با آموزه های عملی امام علی(ع) آشنا کنیم.

 

میرنیا با بیان این که باید بررسی کنیم در جامعه اسلامی تا چه مقدار آموزه و سیره عملی امام علی(ع) محقق شده است، افزود: متأسفانه امروز سودهای بانکی در کشور اسلامی از بسیاری از کشورهای غیر مسلمان جهان نیز بیشتر است.

 

وی ادامه داد: اگر قرار است ادای دین کنیم به قرآن، امام علی(ع) و نهج البلاغه باید این بخش را برجسته کنیم و راه عملی آن را نشان دهیم./950/202/ب2

ارسال نظرات