۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۱۰۸
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت همفکری و همدلی جامعه قرآنی خوزستان در راستای گسترش فعالیت های قرآن محور

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که انجمن یاوران وقف قرآنی خوزستان زیربنایی برای جوامع قرآنی کشور شده است، گفت: همدلی، همراهی و همفکری جامعه قرآنی خوزستان برای فعالیت های قرآنی ضروری است.
فعالیت‌های قرآنی دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌ نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان که پیش از ظهر امروز در اهواز برگزار شد، با اشاره به حضور اساتید و قاریان خوزستانی در عرصه های فرهنگی و قرآنی و گام های برداشته شده در این مسیر، ابراز داشت: خدمت به قرآن در حقیقت خدمت به اهل بیت(ع) است و ان شاء الله بتوانیم در چنین مسیری گام برداریم.

 

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بنا بر آن بود که مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی در سال گذشته صورت گیرد؛ اما به دلایلی همچون برنامه های متعدد فرهنگی به امروز موکول شد.

 

حجت الاسلام فرهادی نژاد با بیان این که معارف دین اسلام و قرآن در زمان کنونی از سوی تکفیری ها و گروه های تروریستی به خطر افتاده و مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: فعالیت های بیشتر قرآنی در این زمینه برای معرفی اسلام اصیل، همت مسؤولان مرتبط با قرآن و سازمان های آن را می طلبد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که در زمینه نشر معارف قرآنی کاستی ها و مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با همت موجود در جامعه قرآنی و تلاش های صورت گرفته انتظار می رود بر تشویش چهره اسلام از سوی گروه های تروریستی غلبه کرده و چهره واقعی آن به جهانیان معرفی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید در جامعه امروزی کشور تلاش مضاعفی برای توسعه فعالیت های قرآنی داشته باشم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید 10 تا 20 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم تربیت کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: تحقق چنین امری از حیطه سازمان های مرتبط خارج است و جامعه قرآنی با در اختیار قرار دادن تجربه خود وارد صحنه شده تا به آنچه که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند، دست یابیم.

 

حجت الاسلام فرهادی نژاد در ادامه با اشاره به این که فعالیت های قرآنی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، تصریح کرد: خوزستان با توجه به استعدادهای نهفته آن در مقایسه با استان های دیگر کشور توانایی تبدیل شدن به مصری کوچک و حتی بهتر از آن را دارد.

 

وی با فراخواندن جامعه قرآنی خوزستان به همدلی، همراهی و همفکری برای فعالیت های قرآنی بیشتر، گفت: علاقه خوزستانی ها به قرآن و معارف اهل بیت(ع) با همدلی جامعه قرآنی آن بیشتر و پررنگ تر خواهد شد و این توانایی را دارد که در عرصه های قرآنی و رشته های مرتبط با آن نخستین باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود ابراز داشت: جامعه قرآنی باید دوره های ابداعی و جدیدی را ایجاد کند که در سال گذشته جامعه قرآنی استان انجمن یاوران وقف قرآنی خوزستان را تشکیل و الگویی برای دیگر جوامع قرآنی کشور شد.

 

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که انجمن یاوران وقف قرآنی خوزستان زیربنایی برای جوامع قرآنی کشور شد، اظهارداشت: در بازدیدهای صورت گرفته از این انجمن و مشاهده برنامه ها و عملکردهای آن، فعالیت این گونه انجمن ها طی ابلاغی در کشور فراگیر شد./9456/202/ب2

ارسال نظرات