۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۱۱۱

نشست خبری هفته فرهنگی مقاومت برگزار شد

شست خبری هفته فرهنگی مقاومت با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری هفته فرهنگی مقاومت پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، جعفری مدیر توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران و نعمت‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

ابتدا حجت الاسلام امرودی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: بر اساس همین فرمایشات امام راحل یکی از اولویت‌های مهم شهرداری حفظ نام و یاد شهدا است، براین اساس تلاش کردیم نام خیابان‌ها، محله‌ها، معابر شهر را با نام شهدا آزیین‌بندی کنیم.

 

وی ادامه داد: نقش شهدا و دفاع مقدس یک نقش کلیدی است بنابراین زنده کردن نام شهدا دست کمی از شهادت ندارد و باید این فرهنگ به نسل بعدی ما منتقل شود زیرا نفوذ که جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد به خاطر رشادت‌های شهیدان است.



معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری برگزاری هفته فرهنگ مقاومت است خاطرنشان کرد: در هفته جاری دو مناسبت مهم را داریم که ابتدا روز 3 خرداد است که به نام روز خرمشهر و آزادی نام‌گذاری شده است و در همین راستا هفته خرمشهر را در تهران برگزار می‌کنیم، دومین مناسبت عنوان روز مقاومت است که در این زمینه برنا‌مه هایی را اجرا می کنیم.


 

حجت الاسلام امرودی افزود: هدف اصلی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و برنامه‌های فرهنگی، آمادگی مردم و توجه جامعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور به این موضوعات است، در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند فتوحات ما در میادین از جمله خرمشهر با تقوا صورت گرفت بنابراین این روز باید گرامی داشته شود، همچنین چیزی که مهم است کمبود‌های شهر خرمشهر است و رمز موفقیت ما در واقع توجه مسؤولان، اساتید و دانشگاهیان به موضوع آبادانی خرمشهر است.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته مقاومت از تماشاگه راز رونمایی خواهد شد یادآور شد: در طول این چند سال مردم تهران شاهد گنبد طلایی در کنار اتوبان همت و روبه‌روی متروی همت هستند که در حال آماده سازی است که به عنوان تماشاگه راز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در این هفته خدمات زیادی به مردم داده می‌شود ابراز داشت: از منطقه پارک طالقانی، گذر صدر، باغ موزه و همه فضاهای کنار دریاچه و مسجد جامع خرمشهر در هفته مقاومت آزاد است و مردم می‌توانند بدون مشکلی از این قسمت‌ها استفاده کنند.



حجت الاسلام امرودی ادامه داد: نشست آغازین بهره‌برداری آزمایشی سراسر نمای تماشاگه راز را با حضور فرماندهان لشکری و کشوری و مسؤولان نظام در روز 3 خرداد خواهیم داشت، در همین راستا نشست ویژه‌ای را با حضور خانواده‌های شهدای خرمشهر تحت عنوان حمله فرهنگی مقاومت در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌کنیم.


 

وی با بیان برنامه‌های تخصصی هفته مقاومت ابراز داشت: نشستی با حضور خانواده‌های شهدای خرمشهر تحت عنوان حمله فرهنگی مقاومت در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، همچنین از نمای تندیس باشکوه شهدا، در کنار مزار شهدای گمنام، رونمایی می شود، در همین راستا نشست شب هنری تحت هنر خرمشهر و آبادان برگزار شده و هنرمندان برجسته این خطه و هنرمندان ایرانی ‌ در رابطه با خرمشهر برنامه خواهند داشت.



معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره ‌به نشستی تحت عنوان روحانیت و خرمشهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته مقاومت اظهار داشت: این نشست جهت گرامیداشت یاد شهدا و مقاومت‌های 8 سال جنگ تحمیلی در این ایام برگزار می‌شود، در این ایام برنامه‌های نمایشی برای عموم مردم برگزار خواهیم کرد که یکی از آنها نمایش گسترده‌ای مشابه ‌ شب‌های آفتابی و شب‌های شیدایی با حضور جمع کثیری از هنرمندان خواهد بود، همچنین نمایشگاهی در گذر صدر برگزار می‌کنیم.



وی در پایان گفت: در زمینه "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تلاش کردیم نشستی تخصصی را با حضور اندیشمندان و صاحبان فن و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به آبادانی خرمشهر برگزار کنیم، در هفته فرهنگ مقاومت کاروان راهیان نور در حدود دو هزار نفر از شخصیت‌های آبادان و خرمشهر  به تهران را خواهیم داشت./202/816/ب1

ارسال نظرات