۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۷۱۱۴
سردار حاجی‌زاده:

مدیر جهادی دشمنی دشمنان را جدی می‌گیرد

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدیر جهادی دشمنی دشمنان را جدی می‌گیرد و کدخدا را به خدا ترجیح نمی‌دهد.
سردار حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، صبح امروز در دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی در دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: ابتدا باید ضرورت داشتن مدیریت جهادی را بدانیم، ضمن اینکه باید بدانیم که آیا ما در جنگ هستیم و یا دشمن داریم، بر همین اساس می‌توان گفت که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان زیادی را در مقابل خود دیده‌ایم.

 

وی افزود: شاید روش‌های دشمنی تفاوت کرده باشد، اما آن چیزی که مهم است این است که دشمن همچنان وجود دارد و هر یک از توطئه‌های آن نیز می‌تواند به سرنگونی یک ملت منجر شود.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، عنوان داشت: امروز اگر در داخل کشور در مواجهه با صدای توپ و تانک و جنگ نیستیم به این دلیل است که برادران ما در محور مقاومت حضور دارند.

 

حاجی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر با پشتیبانی کشورهای عربی به ویژه آل سعود سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حاشیه مرزها صورت گرفته است که این سرمایه‌گذاری‌ها در سال 94 هفت برابر مدت مشابه در سال قبل بوده است.

 

وی گفت: دشمن در حال طراحی برای سرنگونی ماست، پس به نوعی ما در جنگ هستیم و در این شرایط باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

 

حاجی‌زاده با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: عنصر اصلی ما در مقابل مشکلات رهبر معظم انقلاب است، ایشان مانند خورشید تابان نور را می‌تابانند و در برخی از موارد فراتر از تعیین راهبرد دست مسؤولان را نیز می‌گیرند. در وهله دوم نیز نیروی انسانی و جوان بسیار خوبی در کشور داریم که در تمام زمینه‎‌ها قهرمانانه ظاهر می‌شوند.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، خاطرنشان کرد: ما ثروتی به نام جغرافیای سرزمین ایران با منابع و استعدادهای فراوان داریم، پیش‌نیازهای امنیتی هم داریم به طوری که ساعت 9 شب به بعد مترو در کشورهای اروپایی ناامن است ولی ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.



وی ادامه داد: البته عنصر دیگری برای قدرت وجود دارد که متغیر است و ما هر کجا که مشکل داریم به این عنصر بر می‌گردد که اگر این مشکل حل شود تمام موانع ما برطرف می‌شود و آن هم عنصر مدیریت است.



فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه با بیان شاخصه‌های مدیریت جهادی گفت: یک مدیر جهادی باید کارش به خاطر خدا باشد، خدا را بر کدخدا ترجیح دهد، دشمنی دشمنان را جدی بگیرد و قبول کند که ما دشمن داریم، علم و عقلانیت را محور کارش قرار دهد، قدرت و مسئولیت را فرصت خدمت بداند و در برابر مقام معظم رهبری خود را مقلد بداند نه مجتهد.



حاجی‌زاده اظهار داشت: یک مدیر جهادی زمانی که مسؤولیت می گیرد باید مراقب آفت‌هایی مانند ضعف ایمان یا دنیاطلبی هم باشد.



فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: در جنگ هشت ساله ما با بیش از 30 کشور طرف بودیم و چیزی نداشتیم، 50 هزار مستشار از کشور خارج شده بودند و ارتش مشکل داشت ولی مدیران جهادی مانند شهید همت، شهید باکری، شهید خرازی، شهید کاظمی مشکل را حل کردند، اگر حساب دو دو تا چهار تا باید آتش‌بس را قبول می‌کردیم و امروز مرز ما پشت دروازه اهواز بود ولی این فرماندهان ایستادند و کاستی‌ها را رفع کردند.



حاجی زاده ادامه داد: شهدای زنده مثل حاج‌قاسم سلیمانی، قالیباف،‌ رشید، باقری هم با روحیه ایستادند و یک تهدید جدی را تبدیل به فرصت کردند.



وی اضافه کرد: در ابتدای جنگ سپاه و بسیج با دست خالی وارد شدند ولی در پایان جنگ مجموعه موشکی شکل گرفت، در عملیات والفجر 8 چندین هواپیمای عراقی در یک روز می دیدیم ولی شهید ستاری ابتکاری به خرج داد و با امکانات کم با هواپیماهای مدرن مقابله کرد.



حاجی زاده گفت: امروز در بسیاری از موضوعاتی که ما کاری نکردیم از توانمندی جوانان‌مان استفاده نکردیم دشمن تصمیم می‌گیرد ما را تحریم کند ولی در ارتباط با مباحث موشکی مذاکره می‌کنند. به طوری که در ادبیات قطعنامه می‌گویند از ایران درخواست می‌شود که فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند. بنابراین می‌بینیم که از ایران درخواست می‌کنند زیرا نمی‌توانند در این حوزه کاری انجام دهند.



وی افزود: مطمئن باشید اگر در خدمات مهندسی هم بومی سازی نکرده بودیم امروز در این زمینه هم ما را تحریم می‌کردند. البته در حوزه نظامی به دلیل اینکه تدابیر مقام معظم رهبری اجرایی شده کار جلوتر است و شهرداری تهران را نیز می‌توان به عنوان یک الگوی جهادی معرفی کرد.



حاجی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم در زمینه مدیریت جهادی گفت: شهید طهرانی ‌مقدم کارها را برای خدا انجام می‌داد، چشمان با بصیرت او دشمنی دشمنان به ویژه آمریکا را می‌دید، ولایت مدار بود، استاد تبدیل تهدید به فرصت بود و در برابر شکست‌ها صبوری می‌کرد، نیروی تحت امر او از انتقاد به وی نگرانی نداشت و زمینه را برای رشد نیروهای تحت امر فراهم می کرد.



وی در پایان گفت:‌ تبلیغات دشمن زیاد است و دو راهی که مقام معظم رهبری فرمودند باید یا ذلت را بپذیریم یا فقر و بدبختی مسئله مهمی است زیرا با یک جنگ روانی مواجهیم که دشمنان به راه انداختند و متأسفانه برخی نخبگان هم قبول دارند.



رزمایش‌های موشکی تعطیل نمی‌شوند

گفتنی است در حاشیه این گردهمایی سردار حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه‌هایی برای رزمایش‌های آینده داریم و هیچ‌ کاری تعطیل نمی‌شود و اتفاقاً رونق می‌گیرد.


 
وی افزود: مسؤولان هم وقتی حرف‌های غربی‌ها را دیدند اتفاقاً بیشتر به ما توجه می‌کنند و تازه از تنهایی درآمده‌ و به ما کمک می‌شود.


 
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران درباره زمان دقیق برگزاری رزمایش موشکی سپاه، تصریح کرد: این رزمایش در طول سال انجام خواهد شد.


 
حاجی‌زاده درباره خواسته برخی مبنی بر محو شدن شعار «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» از روی موشک‌ها، اظهار داشت: این جملات، جملات امام راحل است و آنهایی که به دنبال این هستند باید ورق‌های مربوط به این جملات را از صحیفه امام (ره) نابودند کنند که نمی‌توانند.


 
وی با بیان اینکه این شعارها در قلب ملت ایران حک شده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نابود کند، تصریح کرد: هیچ‌کس جرأت به زبان آوردن آن را هم ندارد.


 
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در ادامه گفت: تنوع موقعیت‌هایی که در حوزه نظامی به وجود آمده، خیلی زیاد است. ما در انتهای جنگ شرایط خوبی نداشتیم و همه چیز وارداتی و یا غنیمتی بود.


 
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز در دهه چهارم انقلاب عمده توانمندی‌هایمان که استراتژیک نیز هست، بومی است و از سوی همین ملت، دانشجوها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.


 
وی با بیان اینکه تمام دانشگاه‌ها توانمندی خوبی دارند، افزود: مشکل ما در عدم بکارگیری اینهاست؛ یعنی هم‌اکنون این تعداد نیروی جوان و تحصیلکرده که فرصتی برای کشور است در هیچ جای دنیا وجود ندارد.


 
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: ما که در طول انقلاب تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌ایم، حالا فرصت‌سوزی می‌کنیم. اگر با روحیه و مدیریت جهادی، نگاهمان به داخل باشد صد درصد این مشکلات قابل حل است.


 
حاجی‌زاده افزود: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان به وفور استفاده می‌کنیم و اینکه امروز افتخار داشتن موشک ۲۰۰۰ کیلومتر نقطه‌زن، موشک بالستیک ضد ناو و هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته را داریم، همه به واسطه همین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.


 
وی در ادامه گفت: دولت، برجام را انجام داد و به توافقات خود عمل کرد اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. ما هیچ راهی غیر از اتکا به توانمندی داخلی نداریم./201/856/ب1

ارسال نظرات