۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۷۱۱۶

جشن سالروز ولادت حضرت علی اکبر در حرم رضوی برگزار می شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان در حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
تصویر ولادت حضرت علی اکبر

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: جشن میلاد سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه مصادف با یازدهم شعبان ماه در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) با مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت و سخنرانی حجج اسلام حسن عرفان و حسینعلی سعدی همراه است.

 

وی تصریح کرد: شعر خوانی از سوی وفایی و فرامرزی، مدیحه سرایی از سوی کردی و سید جعفر ماهرخسار و مناجات خوانی شبانه نیز از سوی مداحانی چون جعفر ملائکه و حدادیان صورت می گیرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این مراسم در صحن جامع رضوی برگزار می شود البته زائران در سایر اماکن متبرکه می توانند از طریق پخش صوت سراسری به طور همزمان از این مراسم بهره مند شوند.

 

وی افزود: «سفارشات ائمه اطها(ع) به جوانان» موضوع این هفته جلسه پرسمان دینی حرم رضوی است که سه شنبه شب از سوی حجت الاسلام کشاورز تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کودکان و جوانان، حلقه های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ مسائل اعتقادی ویژه خواهران و برادران در رواق های امام خمینی(ره)، دارالحجه، دارالاجابه، مرکزپاسخگویی و صحن های متبرکه از دیگر بخش های این ایام است.

 

وی با اشاره به برنامه های متنوع قرآنی حرم رضوی عنوان کرد: نشست های تدبّر در قرآن، کارگاه قرائت، حفظ، تفسیر، حدیث و پاسخگویی به سوالات قرآنی و محفل انس با قرآن کریم در نوبت های مختلف در دارالکریم قرآن واقع در صحن جمهوری اسلامی دایر می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: جشن میلاد جوان رشید اباعبدالله الحسین(ع) در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر ویژه زائران عرب زبان، اردو و آذری زبانان همراه با سلسله سخنرانی های اعتقادی ـ اجتماعی، مسابقات فرهنگی و همخوانی شعر و سرود اجرا می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات