۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۱۲۲
ظهر امروز؛

پیکر آیت الله طاهری شیرازی در حرم رضوی آرام گرفت

پیکر مرحوم آیت الله طاهری شیرازی پس از انجام مراسم تشیع در تهران، ظهر امروز در حرم مطهر رضوی دفن شد.
مرحوم آیت الله طاهری شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، پیکر مرحوم آیت الله طاهری شیرازی پس از انجام مراسم تشیع در تهران، ظهر امروز در حرم مطهر رضوی دفن شد.

 

پیکر این عالم ربّانی و استاد اخلاق از مقابل مسجد حجت بن الحسن(عج) واقع در خیابان سهروردی شمالی تهران تشییع و پس از انتقال به مشهد تشییع و در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) دفن شد.

 

آیت‌الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی متولد ۱۷ تیرماه سال ۱۳۰۲ شمسی فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمد جعفر و نوه مرحوم آیت‌الله سید محمد طاهر مجاهد از بزرگان و علمای شیراز بود.

 

وی در سن دو سالگی همراه پدر، مادر و برادرش به نجف اشرف رفت که در همان زمان مادر خود را از دست می‌دهد از این رو پدرش او را به همراه برادرش به شیراز می‌فرستد و خود نیز به محض تمام شدن تحصیلاتش به شیراز می‌آید.

 

سید نور‌الدین طاهری شیرازی در سال ۱۳۲۳ وارد حوزه علمیه قم شد و برای خواندن «کفایه‌ الاصول» درس آیت‌الله مرعشی نجفی را برگزید، همچنین درس رسائل را زیر نظر مرحوم استاد محقق داماد از اساتید طراز اول حوزه علمیه قم گذراند و در سال ۱۳۲۴ که آیت‌الله بروجردی از بروجرد به قم آمد در کلاس درس ایشان حضور یافت و ۱۶ سال توفیق شاگردی بزرگترین مرجع تقلید وقت را به دست آورد./101/1308/ب1

ارسال نظرات