۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۱۲۳

آموزش قرآن در رادیو «بلال» اوگاندا

رییس رادیو بلال اوگاندا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های دینی این رسانه آموزش قرآن کریم، تبلیغ دین اسلام و ارائه مباحث دینی است.
اوگاندا

به گزارش خبرگزاری رسا، علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، از شبکه رادیویی «بلال» اين كشور بازدید و با موسی موگروا، رییس آن درباره انجام همکاری‌های مشترک گفت‌وگو كرد.

 

در ابتدای این دیدار، موسی موگروا درباره فعالیت‌های این رادیو توضیحاتی ارائه داد و رادیو «بلال» را یک رادیوی کاملاً اسلامی معرفی کرد که ۱۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز كرده است.


 
موسی موگروا افزود: این رادیو در شرق، غرب، مرکز و جنوب اوگاندا قابل دسترسی است و مخاطبان زیادی هم دارد. به دليل همين استقبال مخاطبان است که قصد داریم پوشش آن را با توسعه در بخش شمالی اوگاندا، در تمام كشور سراسری كنيم.


 
ریيس راديو «بلال» اوگاندا گفت: این رادیو در حوزه‌های دینی، فرهنگی و سیاسی فعالیت دارد و مهم‌ترین فعالیت‌های دینی آن آموزش قرآن کریم، تبلیغ دین اسلام و ارائه مباحث دینی به مناسبت‌های مختلف توسط روحانی بومی، است.


 
در ادامه علی بختیاری، با ابراز خرسندی از حضور در استودیوی رادیو «بلال»، با معرفی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ایران را یکی از کشورهای پیشرو در حوزه رسانه دانست که علاوه بر ده‌ها شبکه رادیو و تلویزیونی محلی و سراسری در داخل کشور، نزدیک به ۲۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی برون‌مرزی به زبان‌های مختلف دارد.


 
وی در ادمه با بیان اهمیت کار رسانه و لزوم توجه هر چه بیشتر به آن در عصر حاضر، بر مسئولیت خطیر این رادیو در ابلاغ پیام راستین دین مبین اسلام تأکید کرد و با اشاره به فعالیت رسانه‌های معاند و تبلیغات سوء آنها علیه اسلام، دفاع از ارزش‌های اسلامی و نشان‌دادن چهره رحمانی و صلح‌آمیز اسلام را وظیفه همه مسلمانان و به صورت خاص رسانه‌های جوامع اسلامی، دانست.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه یک‌صدایی مسلمانان جهان برای تحقق وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را امری ضروری دانست و گفت: بر اساس آیه ۱۰ سوره حجرات « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» تمامی مؤمنان به پیامبر اسلام(ص) با یکدیگر برادرند؛ از سوی دیگر ما موظف هستیم با غیرمسلمانان نیز رابطه حسنه داشته باشيم و با روشی نیکو که شایسته یک مسلمان است با آنها معاشرت کنیم.


 
بختیاری در ادامه با اشاره به وجود جریان‌های افراطی و تروریستی در جهان اسلام، تنها بازنده این اختلافات و درگیری‌ها را جامعه اسلامی و برنده آن را دشمنان اسلام دانست و هرگونه تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و همچنین مسلمانان با غیرمسلمانان را مخالف آموزه‌های دین مبین اسلام دانست.


 
در ادامه اين گفت‌وگو طرفين توافق كردند كه علاوه بر مشارکت رایزنی فرهنگی ايران در تهیه برنامه‌های قرآنی مبارک رمضان و همچنین تهیه برنامه‌هایی در حوزه گفت‌وگوی ادیان، را‌ه‌های همکاری مشترک بررسی و نسبت به چگونگی همکاری‌های دوجانبه تصمیم‌گیری شود./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات