۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۱۳۰

تظاهرات گسترده مردم فلسطین در روز نکبت

همزمان با فرارسیدن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی "روز نکبت" فلسطینیان ساکن کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی 1948 با برگزاری گردهمایی و راهپیمایی بر حفظ آرمان های فلسطین و حاکمیت کشور خود تأکید کردند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم فلسطین روز گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری، نوار غزه و فلسطین اشغالی 1948 تظاهرات های گسترده ای را در شصت و هشتیمن سالروز اشغال فلسطین برگزار کردند.

 

تظاهرات فلسطینیان ساکن نوار غزه در نزدیکی پایگاه "ناحل عوز" در شرق غزه به درگیری شدید با نظامیان رژیم صهیونیستی منتهی شد.

 

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی کردند که به دنبال آن شماری از جوانان فلسطینی زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

 

در شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری هم جوانان فلسطینی تظاهرات گسترده ای در سالروز اشغال فلسطین برگزار کردند؛ در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی در شهر بیت لحم نیز ده ها جوان فلسطینی زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور زخمی شدند.

 

تظاهرات های سالروز اشغال فلسطین در دیگر مناطق کرانه باختری نیز برگزار شد و جوانان فلسطینی در مناطق مختلف با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

 

15 می مصادف است با 68 امین سالروز اشغال فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی؛ فلسطینیان هر سال در این روز تظاهرات های گسترده ای را برگزار و بر پایبندی خود بر بازگشت به شهر و دیار خود که در سال 1948 از آن کوچانده شده اند، تاکید می کنند.

 

صدها هزار فلسطینی در پی تأسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 و بر اثر مصائب جنگ مربوطه از وطن خود آواره شدند.

 

اسرائیل اعلام کرده است که هرگز حق مراجعت فلسطینیان به سرزمین های خود را نخواهد پذیرفت زیرا این امر مخل هویت این رژیم است.

 

"زکریا الآغا" رییس کمیته ملی شصت و هشتمین سالگرد روز نکبت بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود و مقابله با چالش ها مردم فلسطین و رفع درد و رنج و محرومیت های آنان تأکید کرد.

 

به نشانه گذشت 68 سال از این فاجعه که فلسطینیان با تعبیر "نکبت" از آن یاد می‌کنند، صدای آژیر به مدت 68 ثانیه در کرانه باختری بلند بود؛ ماشین‌ها و عابران در رام‌الله و بیت لحم حین این مراسم تردد خود را قطع  و سکوت اختیار کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات