۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۲۰۵
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران:

تبلیغ صرف رساندن پیام نیست بلکه امر تربیتی است

حجت‌الاسلام اسکندری تبلیغ را مهم‌ترین کار طلبه دانست و گفت: تبلیغ، صرف رساندن پیام نیست بلکه امر تربیتی است و باید مفید و مؤثر باشد.
حجت الاسلام رضا اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشست کارگروه تخصصی تبلیغ ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، تبلیغ را مهم‌ترین کار طلبه دانست و گفت: تبلیغ باید مفید و مؤثر باشد.

 

وی با تأکید بر بهره‌مندی از روش‌های جدید و نوین در امر تبلیغ، اظهار کرد: از روش‌های جدید برای تربیت فرزندان که آینده‌سازان جامعه هستند، باید حداکثر استفاده را داشت.
 

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: ممکن است روش تبلیغی خاصی در چند سال گذشته اثرات بسیار مفیدی داشته باشد، ولی اکنون نمی‌توان به آن روش عمل کرد، بلکه باید تبلیغ را بر اساس نیاز جامعه انجام داد.
 

وی تکنولوژی تبلیغ را بسیار مهم و پیچیده دانست و خاطرنشان کرد: در کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای نشده است، اگر هم کارهایی صورت گرفته، سطحی بوده و باید بیشتر از این کار کرد.
 

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: برای داشتن تبلیغ مؤثر در مخاطب باید از شیوه‌های مختلفی مانند خلاقیت و روزآمد کردن اطلاعات بهره برد.


وی ظرفیت شناسی و ظرفیت سنجی را در امر تبلیغ مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: مبلغ باید با مردم ارتباط مستمر داشته باشد. به گونه‌ای نباشد که در هر دوره‌ای به یک روستا، شهر و یا محلی برای تبلیغ اعزام شود.
 

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که در امر تبلیغ باید کار نو تعریف شود، اظهار کرد: تبلیغ صرف رساندن پیام به مخاطب نیست، بلکه یک امر تربیتی است. انبیا نیز به امر تربیتی تبلیغ توجه ویژه‌ای داشته‌اند./998/د102/ی

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات