۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۲۷۶۲۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

روحانی باید عالم دین و فریادرس محرومان باشد

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: زمانی که شخصی ملبس به لباس روحانیت می شود به عنوان یک عالم دین مطرح می شود از این جهت شایسته است که رفتارش با دیگران مغایر باشد اگر غیر از این باشد آن فرد به لحاظ دینی و معنوی دچار ضرر و زیان می‌شود.
حجت الاسلام علی عباسی حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مراسم عمامه گزاری طلاب حوزه‌های علمیه قزوین که با حضور اساتید حوزه وامام جمعه قزوین و آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در شبستان امیرالممنین مسجد النبی قزوین برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر با اشاره به جایگاه بلند روحانیان در جامعه گفت: روحانیان در حقیقت نمایندگان انبیا الهی و جانشینان آنان هستند این افراد ملبس به لباس انبیایی هستند که هدایت سیاسی جامعه را بر عهده می گیرند.

 

وی در ادامه انبیا و ائمه اطهار را بزرگترین سیاسیون عالم دانست و افزود: انبیا الهی در راس سیاستمداران عالم بودند و اگر کسی وارد عالم سیاست نشود از قافله معصومین عقب خواهد افتاد.

 

این استاد تفسیر پیامبر اکرم را بزرگ‌ترین سیاستمدار عالم دانست و ابراز کرد: پیامبر گرامی پرچمدار سیاست در جامعه بودند پس از آن بزرگوار امام علی و سایر ائمه هدایت سیاسی جامعه را بر عهده گرفتند تا اینکه پس از پایان یافتن غیبت کبری این وظیفه خطیر بر عهده امام عصر خواهد بود که در حقیقت از بزرگ ترین سیاستمداران این عالم هستند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یک طلبه علاوه بر این لباس باید همراه با خود لباس اخلاق را بر تن کنند و در حقیقت  این دو لباس یکی هستند.

 

روحانیان نماینده دین و سخنگوی شریعت اسلام هستند

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: طلاب و روحانیون نماینده دین و سخنگوی شریعت اسلام هستند و باید رفتار و گفتارشان همواره بوی اسلام و معنویت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه طلاب باید بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند اظهار کرد: اگر خودسازی در دستور کا طلاب قرار گیرد پیش خدا و مردم محبوب و روسفید خواهند شد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه روحانیان با پوشیدن لباس مقدس روحانیت فضای جدیدی را در ابعاد رفتاری برای خود رقم می زنند اظهار کرد: وقتی شخصی ملبس به لباس روحانیت می شود فضای زندگی او با دوران سابق متفاوت می‌شود باید به پدر و مادر و همسر و فرزندانش احترام ویژه‌ای بگذارد و رفتارش را با خویشاوندان و نزدیکان خود احترام آمیز کند.

 

روحانی باید عالم دین و فریادرس محرومان باشد

حجت الاسلام عباسی در ادامه افزود: زمانی که شخصی ملبس به لباس روحانیت می شود به عنوان یک عالم دین مطرح می شود از این جهت شایسته است که رفتارش با دیگران مغایر باشد اگر غیر از این باشد آن فرد به لحاظ دینی و معنوی دچار ضرر و زیان می‌شود.

 

وی در پایان گفت: روحانی به عنوان عالم دین باید پناه محرومان و فریادرس آنها باشد هم چنین روحانی باید با اخلاق و اهل درایت باشد و در تمام زندگیش الگوی عملی گفتار و کردار برای دیگران باشد و از سلوک معنوی و رفتاری چهاره معصوم در رسیدن به کمال بهره ببرد202/ب3/873/.

 

ارسال نظرات