۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۶۶۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

طلاب کتاب دویست اصل برای تبلیغ را مطالعه کنند

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر فراگیری مهارت‌های مختلف از سوی طلاب علوم دینی تأکید کرد و گفت: طلاب باید همه فن حریف باشند و همانطور که مردم را می‌گریانند، توانایی خنداندن آنان را نیز داشته باشند.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر چهارشنبه در همایش آموزشی تبلیغ ویژه ایام نیمه شعبان، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم با بیان این‌که طلاب با ارتباطی که با قرآن برقرار می‌کنند، می توانند به سؤالاتی که مطرح می شود، پاسخ دهند، گفت: به یقین رسیده ام که اگر طلاب با قرآن ارتباط داشته باشند، هیچ گاه کم نمی آورند.

 

وی با اشاره به موفقیت خود تصریح کرد: طلاب همانطور که مردم را می گریانند، باید توانایی داشته باشند مردم را بخنداند؛ من تا ششم ابتدایی درس خواندم و دروس حوزوی هم دو سه سال درس خارج خواندم و اگر به 50 سال پیش برگردم، باز همین راه را انتخاب می کنم و از عمرم هم پشیمان نیستم؛ کلید اصلی در این راستا، قرآنی شدن بنده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که قرآن باید در صحنه زندگی مردم بیاید، گفت: طلاب علاوه بر سخنران شدن، باید انواع مهارت ها را نیز فرا گیرند؛ طلاب باید همه فن حریف باشند؛ مثل من نباشید که فقط توانایی خنداندن را داشته باشید و نتوانید مردم را بگریانید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور راز ورود خود به رسانه ملی یادآور شد: روزی شهید مطهری در درسش یک بحثی را می خواست توضیح دهد و طلاب متوجه نمی شدند، بنده در آن جلسه بودم و در قالب یک مثال مطلب را به طلاب فهماندم و ایشان خوشش آمد، هر موقع که چنین مسائلی پیش می آمد مرا صدا می کرد و با یک مثال من، مطلب معلوم می شد؛ این قضیه سبب شد شهید مطهری من را به تلویزیون معرفی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تبلیغ را دارای فرمول دانست و خاطرنشان کرد: از همه فن ها و شیوه های مختلف استفاده کنید و این گونه معارف دینی را به مردم یاد دهید؛ بخشی از تبلیغ مربوط به دعا است؛ اگر اشک و گریه داشته باشید تبلیغ شما کودتا می کند و اثر می گذارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: متأسفانه مراکز تبلیغی از کار یکدیگر بی خبر هستند و این ارتباط نداشتن مراکز دینی نشان می دهد که واقعا مملکت به دست خدا می چرخد.

 

وی طلاب را به خواندن کتاب «دویست اصل برای تبلیغ» توصیه و تصریح کرد: در تبلیغ پوشش و ظاهر مناسب داشته باشید و لباستان رنگ روشن باشد که اینها در تبلیغ تأثیر می گذارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با توصیه به طلاب مبنی بر خواندن تفسیر قرآن گفت: طلاب باید یک دوره تفسیر را مطالعه کرده و بر آن تفکر کنند؛ اصل برای شما مخاطب تان باشد و در گفتن تفسیر قرآن بیش از 10 دقیقه وقت اختصاص ندهید؛ محور هر کاری باید قرآن باشد و در هر حرف و کلمه قرآن نکته ای وجود دارد؛ همچنین سبک زندگی اسلامی در قرآن بیان شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در تبلیغ اقوال را نقل نکنید، تصریح کرد: هر مطلبی که می گویید باید واجب یا مستحب باشد و یا مشکلات جامعه یا فردی را حل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت سیدالشهدا(ع) را به لبان خود بمالید و بر شهدا صلوات بفرستید و سپس از قرآن بگویید تا سخنتان تأثیرگذاری داشته باشد؛ با توجه به این که تعطیلات حوزه زیاد است، طلاب باید از ایام تعطیلات استفاده کنند و درس را به دلیل پنج شنبه و یا تعطیل بودن، کنار بگذارند؛ کتاب تفسیر نمونه در ایام تعطیلی گروهی از مؤلفان نوشته شده و در حال حاضر به چند زبان دنیا ترجمه شده است./822/پ202/ی

ارسال نظرات