۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۴۲۷۶۹۵

برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد آیت الله بهجت/ صدیقی: آیت الله بهجت به حقیقت بندگی و عرفان واقعی رسیده بود

مراسم یابود هفتمین سالگرد حضرت آیت الله بهجت با حضور نمایندگان بیوت مراجع، روحانیان، استادان و دیگر اقشار مردمی در مسجد فاطمیه (س) قم برگزار شد.
آیت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یابود هفتمین سالگرد حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، امشب با حضور آیت الله عباس محفوظی استاد اخلاق حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت مراجع، اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، روحانیان، شاگردان و علاقه­ مندان به ایشان در مسجد فاطمیه(س) قم برگزار شد.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و از شاگردان حضرت آیت الله بهجت به تبیین سیره علمی، اخلاقی و عرفانی ایشان پرداخت و گفت: ایشان یک سرمایه بزرگ برای حوزه های علمیه بود و در هیچ زمان رحلت و داغ ایشان التیام بردار نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت به مقام حقیقت بندگی، سیر و سلوک الهی و عرفان واقعی رسیده بود، گفت: ایشان پشتیبان عظیم انقلاب اسلامی و سبب دلگرمی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت عارف منزوی و گوشه گیری نبوده است، ابراز کرد: ایشان از مسائل نظام جمهوری اسلامی و مسلمانان جهان غافل نبوده است و آن علمایی که از پشتیبانی نظام کنار کشیده ­اند در مسیر سیره عرفانی ایشان قرار ندارند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ایشان تمام مسائل سیاسی نظام اسلامی ایران و ملسمانان جهان را بررسی و رصد می کردند، گفت:  حضرت آیت الله بهجت  برای رفع گرفتاری نظام و مسلمان و شیعیان جهان دعا داشته و  ایشان در سخنی آورده است که اگر برای رفع گرفتاری شیعیان جهان دعا نکینم ما نیز به همان بلا و مشکلات آنها گرفتار خواهیم شد.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی از عرفای به‌نام و از مراجع تقلید شیعه بود؛ ایشان از شاگردان محمدحسین غروی اصفهانی (مشهور به کمپانی) و سید علی قاضی محسوب می­ شد؛ ایشان از جانب سید علی قاضی لقب فاضل گیلانی گرفته بود.

 

حضرت آیت الله بهجت در ۹۲ سالگی به علت ایست قلبی در بیمارستان ولیعصر(عج) قم درگذشت و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد./998/پ202/ج

ارسال نظرات