۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۷۷۰۶
دبیر مجمع عالی تفسیر مطرح کرد؛

ضرورت افزایش دروس تفسیر در حوزه های علمیه/ برگزاری ۴۵۰ درس تفسیر در سطوح عالی و خارج

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت افزایش درس های تفسیر در حوزه های علمیه، گفت: با توجه به برگزاری 450 درس تفسیر در سطوح عالی و خارج سال جاری حوزه علمیه، شاهد افزایش 10 درصدی این دروس بوده ایم.
حجت الاسلام میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در سیزدهمین همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: امروزه سیل تحریف های معنوی نسبت به قرآن و معارف حیات بخش آن در جهان اسلام و غرب مشاهده می شود.

 

وی افزود: حوزه های دینی و محافل معرفتی در این باره وظیفه مهمی بر دوش دارند که بزرگان و اساتید حوزه باید در برابر این هجمه ها و تحریف ها ایستادگی کرده و به دشمن اجازه این کار را ندهند؛ رسالت حوزه علمیه این است که در مسیر مقابله با تحریف ها پیشگام بوده و مسائل صحیح و بدون تحریف را به جامعه منتقل کند.

 

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه می  بینیم که در دستورات اخلاقی و اجتماعی قرآن همانند نظم، امانتداری، تحمل دیگران و کار جمعی غربی ها در عمل به قرآن ازما جلوتر هستند، اظهار داشت: این در حالی که با کمال تأسف غربی ها در زمینه کارهای پژوهشی و تحقیقی قرآن نیز پیشی دارند.

 

وی ادامه داد: روزی که مجمع عالی کار خود را آغاز کرد به محضر بزرگان رفتیم و اعلام کردیم که می خواهیم کارهای جدیدی را آغاز کنیم، مجمع عالی تفسیر در حوزه های آموزش، توسعه دروس تفسیر و رسمیت بخشیدن به آن، تبلیغ و انتشار معارف گام های خوبی را برداشته است.

 

حجت الاسلام میرکتولی با بیان این که در حوزه آموزش هفتمین دوره دانش پژوهان و قرآن پژوهان را آغاز کرده ایم، ابراز داشت: توسعه دروس تفسیری از دیگر کارها بوده که امسال آمار درس ها به 450 درس تفسیری رسیده که شاهد افزایش ده درصدی بودیم.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته مجمع عالی تفسیر 30 مفسر به نقاط گوناگون کشور اعزام کرد که این تعداد امسال دو برابر شده و در ماه مارک رمضان پیش رو 63 مفسر در 63 شهر ایران حضور پیدا کرده و به تبلیغ و تفسیر می پردازند؛ همکاری با صداوسیما به ویژه شبکه قرآن و کتابخانه تخصصی قرآن از دیگر فعالیت های مجمع عالی بوده است.

 

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شاخه خواهران مجمع عالی تفسیر نیز کار خود را آغاز کرده است، از سال آینده نیز درس های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در حوزه تحت پوشش برنامه های مجمع عالی تفسیر قرار می گیرد؛ باید شاهد افزایش درس های تفسیر باشیم./1323/202/ب2

ارسال نظرات