۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۷۱۹
دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور:

حوزه علمیه خواهران نقش تأثیرگذاری در جامعه دارد

دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور گفت: حوزه‌های علمیه خواهران اگر تأثیر آن بیشتر از حوزه‌های علمیه برادران نباشد حداقل کمتر نیست.
سیبلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ حجت الاسلام فاضلی دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور، صبح امروز در همایش خیرین و واقفین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: وضعیت جامعه ما و جامعه جهانی به‌جایی رسیده که اگر ما نتوانیم جامعه را به‌سوی خدا ببریم فاجعه‌ای بدتر از آن‌که است اتفاق می‌افتد.

 

دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور ادامه داد: بدون علم و آگاهی نمی‌شود تقواپیشه کرد و دیگران را به تقوا دعوت کنیم.

 

وی با توجه به ویژگی‌های خواهران و تربیت فرزندان گفت: اگر در خانه‌ای یک خانم فرهیخته و با بصیرت وجود داشته باشد می‌تواند خانواده را اعم از دختر و پسر، شوهر  و حتی بستگان دیگر را کمک و راهنمایی کند.

 

تفاوت مدارس علمیه با دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام فاضلی با اشاره به نقش خانم‌ها در هدایت جامعه و خانواده اظهار داشت: مدارس علمیه خواهران تفاوت‌هایی با دانشگاه‌ها دارند، در دانشگاه‌ها معمولاً مهندس و پزشک و یا هر تخصص دیگری به دست می‌آورند و برای جامعه مفید است ولی برای خود فرد مفید نیست یا تأثیر کمی دارد ولی مدارس علمیه خواهران و برادران اگر آن چیزی که یاد می‌گیرند به بیرون منتقل نکند حداقل برای خودشان خوب است.

 

دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران اگر تأثیر آن بیشتر از حوزه‌های علمیه برادران نباشد حداقل کمتر نیست.

 

وی اظهار داشت: همه کمک‌هایی که دولت به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران می‌کند به‌اندازه اعتباراتی که برای یک دانشگاه پیش‌بینی می‌شود نیست، یعنی تمام بودجه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران کشور یک‌طرف و یک دانشگاه طرف دیگر است./203/846/ب1

ارسال نظرات