۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۷۲۱
مدیر مدرسه سیدالشهدا خرمشهر:

اقتصاد مقاومتی تزریق کننده امید به جوانان است

مدیر مدرسه سیدالشهدا خرمشهر بهره گیری از نیروی تفکر جوان برای تحقق شعار سال را ضروری دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و امید به آینده را در آنها خواهد پروراند.
جوان

حجت الاسلام عبدالله بحرانی، مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دوره جوانی و این که سرشار از توانایی فکری و جسمی است، تصریح کرد: ادیان الهی تلاش کرده اند تا از این نیرو در راستای اهداف الهی و سیر به سوی خداوند بهره گیرند.

 

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا خرمشهر با بیان این که حضرت علی اکبر(ع) نمونه جوانان در صرف توانایی فکری و جسمی جوانی برای اعتلای دین اسلام و حفاظت از حریم ولایت هستند، خاطرنشان کرد: ایشان اشعار نابی را در راستای امام زمان خود می سرایند و جانانه در راه ولایت مبارزه می کنند.

 

حجت الاسلام بحرانی در ادامه اظهار داشت: دفاع حضرت علی اکبر(ع) از حریم نشان دهنده اعتقاد بالا و راسخ ایشان به مقام امامت و ولایت است، چرا که تربیت یافته این مکتب هستند و در دوران معصومین نیز شاهد جوانانی همچون وهب بن عبدالله و حنظله غسیل الملائکه هستیم که در راه ولایت و دفاع از اسلام به شهادت رسیدند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: وظیفه روحانیت و جامعه اسلامی در عصر کنونی بهره بری مناسب و درست از نیروی فکری و جسمی جوانان است و امام خمینی(ره) در قرن حاضر نمونه اعلای این مثال هستند که با انقلاب اسلامی، جوانان را از انحراف و فساد رهانیده و به سوی کمال واقعی راهنمایی کردند.

 

وی در ادامه گفت: وظیفه روحانیت و جامعه اسلامی بکارگیری درست نیرو و فکر جوانی برای خودکفایی جامعه اسلامی است و جوانان ما با هر تفکر و ظاهری که دارند اعتقاد خاصی به مکتب و مذهب تشیع و انقلاب اسلامی دارند که نمونه آن حضور جوانان در دوران دفاع مقدس برای صیانت از آرمان ها است.

 

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا خرمشهر در ادامه با بیان این که جوانان اکنون هم در راه تحقق اهداف اسلامی و ولایت و سرافرازی جامعه اسلامی جان فشانی خواهند کرد، افزود: برنامه ریزی درست برای هدایت آنها ضروری است و رهبر معظم انقلاب بارها بر استفاده از قوای فکری و جسمی جوانان در راستای تحقق اسلامی تأکید کرده اند و دولتمردان باید به این مسأله اهتمام کنند.

 

حجت الاسلام بحرانی ادامه داد: بهره گیری از نیروی خوش فکر جوان فرصتی است برای تحقق شعار سال و در صورت عدم بهره گیری تهدیدی برای جامعه خواهد بود و دولتمردان باید بدانند که اقتصاد مقاومتی زمینه ساز فرصت های شغلی برای جوانان است.

 

این مقام مسؤول در پایان گفت: در صورت عدم بهره برداری از نیروی فکری جوانان تحصیل کرده شاهد فرار مغزها و استفاده دشمن از آنها خواهیم بود و راه اندازی و فعال سازی دوباره کارگاه ها و کارخانه ها و استفاده از تولیدات داخلی و ارائه کالای خوب نسل جوان را به آینده امیدوار خواهد ساخت./9456/302/ب2

ارسال نظرات