۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۲۷۷۳۳

تقدیر همایش یبن المللی فلسطین از خانواده فلسطینی

در همایش باشگاه بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطین، از خانواده دوابشه که با آتش شهرک نشینان صهیونیست تعدادی از اعضای خود را از دست داد تقدیر به عمل آمد.
همایش تقدیر از خانواده فلسطینی در ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، در همایش بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطین از خانواده دوابشه را که قربانی جنایت شهرک نشینان صهیونیست در روستای دوما واقع در جنوب نابلس شده و نوزاد شیرخواره خود را از دست داد و سپس پدر و مادر این خانواده هم در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و تنها یک فرزند این خانواده به نام "احمد" زنده ماند، تکریم کرد.

 

در این همایش همچنین از اسیر "محمد القیق" خبرنگار فلسطینی که در اعتراض به بازداشت اداری خود به وسیله رژیم صهیونیستی دست به طولانی ترین اعتصاب غذا زد و نیز همسر وی "فیحاء شلش" که پویش رسانه ای بزرگی در حمایت از شوهرش به راه انداخت، تقدیر به عمل آورد.

 

"بسام سایح" اسیر فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی که به خطرناک ترین بیماری دچار شده بود و ضمن ابتلا به دو نوع سرطان، از ضعف شدید عضله قلب خود هم رنج می برد، از دیگر افرادی بود که در این همایش مورد تقدیر قرار گرفت.

 

این همایش همچنین از تعدادی دیگر از شخصیت های رسانه ای و فکری حامی مساله فلسطین از جمله روزنامه نگاران و اصحاب رسانه تقدیر به عمل آورد.

 

همایش باشگاه بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطین دیروز چهارشنبه در شهر استانبول ترکیه با موضوع "فلسطین در رسانه ها... فرصت ها و چالش ها" آغاز به کار کرد و قصد دارد طی دو روز فعالیت خود، فرصت ها و چالش های پیش روی مساله فلسطین در سایه تغییر و تحولات صورت گرفته در دنیای رسانه، نحوه جلب توجه به مساله فلسطین در عرصه رسانه و اسطوره ها و روایت های صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

 

هشام قاسم دبیر باشگاه بین المللی رسانه ها و ارتباطات فلسطین خاطر نشان کرد که جهان امروز شاهد تحولات بزرگی در عرصه رسانه و ارتباطات است. وی در سخنرانی خود در مراسم گشایش این همایش خاطر نشان کرد که این تحولات فرصت ها و چالش های جدیدی را برای رسانه های فلسطینی ایجاد کرده است و این رسانه ها باید به دنبال راه های جدیدی برای تحقق بیشترین کارآیی ممکن باشند.

 

قاسم تصریح کرد که «ما امروز به خاطر فلسطین که ملت آن از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اینجا جمع شده ایم.»

 

این همایش اولین بار در آوریل سال 2014 در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که در آن زمان 450 نفر از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و مسئولان موسسات رسانه ای از سراسر جهان عرب و اسلام در این همایش شرکت کرده بودند.

 

گفتنی است که در این همایش بین المللی از نقش پیشروی مرکز اطلاع رسانی فلسطین در پوشش اخبار مربوط به مساله فلسطین و فعالیت بسیار حرفه ای و سریع آن طی 19 سال گذشته تقدیر شده بود./847/ب102/د

ارسال نظرات