۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۷۷۵۷
آیت الله علوی گرگانی:

وزارت بهداشت اجازه ندهد هر کس دکانی برای طبابت باز کند

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی باتأکید بر لزوم احیا و رسیدگی به طب سنتی گفت نباید به گونه ای باشد که هر کس در گوشه ای دکانی بازکرده و ادعای طبابت در زمینه های گوناگون و مسأله طب سنتی کند که خطرناک است، باید کیفری در نظر گرفته شود که اگر کسی خلاق قانون و مقررات عمل کرد با او برخورد شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار محمود خدا دوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به روایات طبی ائمه طاهرین(ع) گفت: امام صادق(ع) در روایتی می فرماند که معده مرکز تمامی مرض ها است.

 

وی با اشاره به سال آغاز برنامه های رسمی طب سنتی در وزات بهداشت افزود: اهل بیت(ع) مسیر را به انسان ها نشان داده اند اما این خود انسان است که به بیراهه می رود، گاهی طب سنتی به عنوان یک علم با سابقه به گونه ای جلوه داده می شود که گویی اهمیت ندارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طب سنتی علمی با تجربه و با سابقه بسیار است، اظهار داشت: در زمان های قدیم چون طبابت ها بر مبنا و منشأ وحی انجام می شد واقعی بود، دشمن زمانی سعی در ضربه زدن به اصالت های طب سنتی و اسلامی داشت اما به برکت انقلاب نتوانست این کار را انجام دهد.

 

وی باتأکید بر لزوم احیا و رسیدگی به طب سنتی ادامه داد: نباید به گونه ای باشد که هر کس در گوشه ای دکانی بازکرده و ادعای طبابت در زمینه های گوناگون و مسأله طب سنتی کند که خطرناک است، باید کیفری در نظر گرفته شود که اگر کسی خلاق قانون و مقررات عمل کرد با او برخورد شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید نظارت ها وجود داشته باشد تا کارها منظم پیش رود، ابراز داشت: باید حق طب سنتی ادا شود، وزارت بهداشت باید جلساتی برگزار کند تا هماهنگی و تذکرات صورت گیرد و افراد بدانند که باید بر اساس مقررات عمل کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات