۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۲۷۷۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ایجاد ناامنی دشمنان در عراق و سوریه در راستای تأمین امنیت اسرائیل است

حجت الاسلام نظری گفت: حکام مرتجع عربی منطقه‌ای با ایجاد ناامنی در عراق و سوریه به دنبال تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند.
حجت الاسلام مجتبی نظری

حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و سوریه، اظهار داشت: حملات و جنایات تروریستی گروهک های تکفیری و سلفی که با حمایت آشکار و پنهان کشورهایی همچون قطر و عربستان سعودی صورت می گیرد، موجی از خشم در سراسر جهان اسلام را موجب شده است.


وی با بیان این که آل سعود دیگر هیچ آبرویی نزد مسلمانان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: قتل عام مردم بی‌گناه عراق و سوریه نه تنها با چراغ سبز آمريكا بلكه با دستور مستقيم رژیم آل‌سعود صورت می گیرد، این در حالی است که شیوخ مترجع سعودی خود را خادم الحرمین می نامند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمنان با استفاده ابزاری از حماقت حکام عرب منطقه به دنبال تفرقه و جنگ داخلی در ممالک اسلامی هستند، گفت: امروز استکبار جهانی با کمترین هزینه دست به مسلمان کشی می زند و نهایت بهره برداری رسانه ای را از این تحولات خواهد برد.


حجت الاسلام نظری استرانژی وحدت را لازمه مقابله با توطئه های شوم دشمنان دانست و گفت: حکام مرتجع عربی منطقه‌ای با ایجاد ناامنی در عراق و سوریه به دنبال تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی هستند، باید دانست که این تغییر رویه اعراب با جنگ شش روزه با رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه همخوانی ندارد.


وی با اشاره به گزارش منابع خبري از توطئه آمريكا و عربستان سعودي براي ايجاد ناامني در كشور سوريه، گفت: آمريكا در تلاش براي تغيير نظام سياسي سوريه است، غافل از اینکه مردم نه تنها سوریه بلکه دیگر ممالک اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی بر تداوم نهضت اسلامی خود تاکید دارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود سكوت مجامع بين‌المللي مدعی حقوق بشري در برابر جنایات آل سعود را شرم آور دانست و اظهار داشت: امروز شاهد نسل‌كشي در سوریه هستیم، سازمان کنفرانس اسلامی در اوج بی‌خاصیتی به سر می برد، باید براي محكوميت اين عمل ددمنشانه و جلوگيري از كشتار مردم بي‌دفاع عراق و سوریه اقدامات عملی اتخاذ کرد.


حجت الاسلام نظری با اشاره به ترفندهای استكبار جهاني به ویژه آمریکا در وارونه جلوه دادن مطالبات مردم مسلمان منطقه، تأكيد كرد: امروز آمريكا بيش از هر كشور استعمارگر ديگر نگران تحولات اخير است، از این رو به منظور حفظ منافع خود درصدد بهره برداری رسانه ای علیه ملت مسلمان منطقه است./935/302/ب2

ارسال نظرات