۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۷۷۷
استاد حوزه و دانشگاه: 

حوزه اندیشه انقلابی مرز جغرافیایی نمی شناسد

مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با بیان این که حوزه اندیشه انقلابی مرز جغرافیایی نمی شناسد، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان ملجأ افراد انقلابی نقشی به مراتب حساس‌ و خطیر بر عهده دارند.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه های علمیه تهران، اظهار داشت: توصیه های رهبری رسالت حوزه های علمیه را بیش از پیش حساس‌تر و مهم‌تر از گذشته نشان داد.


وی با بیان این‌که بیداری اسلامی از نشانه های صدور انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: هر انقلاب آرمان و اهدافی برای خود دارد که صدور جزو مهم‌ترین آرمان های آن محسوب می شود؛ در مسأله صدور انقلاب اسلامی ایران روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان ملجأ انقلابیان نقشی به مراتب حساس‌ و خطیر بر عهده دارند.


حجت الاسلام سیدی ثانی افزود: در مسأله صدور انقلاب چند نظریه وجود دارد که عده ای معتقدند باید صادر شود ولو با روش رادیکالی و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی؛ البته گروهی دیگر می گویند، انقلاب کالا نیست که صادر شود و اغلب تاکید بر حفظ روحیه ناسیونالیستی دارند و عده ای دیگر محافظه کار هستند، البته هدف همه این گروه ها کسب قدرت است.


وی با بیان این‌که غیر از انقلاب اسلامی ایران در دیگر انقلاب های جهان شاهد نقش مذهب نیستیم، گفت: از دیدگاه امام راحل صدور انقلاب با هدف ادای تکلیف دینی و جهان شمولی اسلام است؛ در حقیقت اسلام به قشر، طایفه یا مردم خاصی متعلق نیست، ما انقلاب کردیم تا اسلام را از جغرافیای سیاسی خارج کنیم و این امر تکلیف همگان است.


مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر اینکه حوزه اندیشه مرز نمی شناسد، گفت: مأموریت اسلام، جهانی است و انقلاب اسلامی تا توان دارد به این مأموریت عمل خواهد کرد، چرا که انسان امروز تشنه عدالت است و اسلام سیراب کننده عدالت خواهان جهان شناخته می شود.


وی با بیان این‌که موج اسلام گرایی در سراسر جهان، مستکبران غرب را هراسان کرده است، خاطرنشان کرد: اسلام خلأ معنویات بشر امروز را پر کرده است؛ اگر بتوانیم نرم افزار اسلام و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم، جهان خود سخت افزار لازم برای خواندن و اجرای آن را دارد.


حجت الاسلام سیدی ثانی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در عصر حاضر، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی با تبیین وظایف عمده روحانیت، هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه های اجتماعی را سه مأموریت مهم متوجه حوزه های علمیه و روحانیت دانستند./935/302/ب2

ارسال نظرات