۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۲۷۸۰۴
ایت الله جوادی آملی:

شناخت امام زمان مهم ترین وظیفه شیعیان منتظر است

حضرت آیت‎الله جوادی آملی با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه شناخت امام زمان خود مهم ترین وظیفه شیعیان منتظر است، گفت: جامعه دینی نیازمند یک رهبر است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله عبدالله جوادی آملی، ظهر امروز در ادامه درس اخلاق خود در نمازخانه موسسه اسراء با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) گفت: شناخت امام زمان خود مهم ترین وظیفه شیعیان منتظر است.

 

وی افزود: امروز با وجود تبلیغات گسترده شبکه های بیگانه بر ضد دین و مذهب، یکی از مهم ترین وظایف شیعیان شناخت امام زمان خود و شناساندن آن در جامعه است.

 

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به دعای اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى اظهار داشت: در عصر غیبت مهم ترین دعا شناخت خدا، رسول خدا و امام است چرا که کسی که به خدا شناخت نداشته باشد نمی تواند پیامبر و امام خود را هم بشناسد.

 

وی ادامه داد: جامعه دینی نیازمند یک رهبر است چراکه هیچ جامعی بی سیاست و حکومت نیست و هیچ سیاست و حکومتی هم خالی از ولی نیست؛ در جامعه اسلامی ولی و امام جامعه را الله تعیین می کند و مردم نقشی در تعیین آن ندارند همانطوری که رسول خدا منتخب مردم نیست.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: کسی می تواند ولی و امام جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد که معصوم باشد تا بتواند مردم را راهنمایی کند و از گمراهی نجات دهد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به عقوبت گناه ابراز داشت: گناه یک حجاب و پرده ای بین بنده و خداوند متعال است و اگر بنده ای می خواهد از سوی خداوند و امام خویش دیده شود از خداوند متعال استغفار کند چرا که استغفار انسان را مطهر می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بعضی از گناهان هستند که آبروی انسان را می برد ظلم و ستم، مال حرام خوردن مانند یک مرتع سبز و وبا خیز است و آبروی شخص گنهکار را در جامعه می برد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبراسلام(ص) گفت: در عصر غیبت انتظار از بهترین عبادت ها است و منتظر باید در همه حالات که امامان معصوم(ع) فرمودند عالمانه حرکت کنیم./1325/پ202/ج

ارسال نظرات