۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۸۰۶

تعداد آوارگان جهان به ۴۰ میلیون تن رسید

مركز نظارت براوضاع آوارگان داخلی اعلام کرد که تعداد آوارگان در داخل کشورها در سال 2015 با یک رکود جدید به 40 ميليون نفر رسيد.
پناهنده

به گزارش خبرگزاری رسا، مركز نظارت بر اوضاع آوارگان داخلی اعلام کرد که تعداد آوارگان در داخل کشورها در سال 2015 با یک رکود جدید به 40 ميليون نفر رسيد.


 این مركز كه مقر آن در شهر ژنو سوئيس است، درگزارشی نوشت: تعداد آوارگان براثر جنگ در مناطق مختلف جهان در سال 2015 به 40 ميليون و 800 هزار نفر رسيده است كه بيش از نيمی از آنان از كشورهای عراق، سوريه و يمن هستند.

 

بنا به اعلام اين مركز، درسال گذشته، 8 ميليون و 600 هزار نفربراثر درگيری های مسلحانه آواره شدند كه 4 ميليون و 800 هزار نفر آنان ازمنطقه خاورميانه و شمار آفريقا بودند.

 

" يان ايلاند " دبيركل شورای نروژی آوارگان نيز به عنوان يكی از امضاكنندگان گزارش مركز ياد شده،  اين آمار بالاترين رقم ثبت شده در تاريخ توصیف کرد و گفت: اين چهارمين سال متوالی است كه تعداد آوارگان در داخل كشورهايشان، ركود ثبت می كند.

 

کارشناسان ، ادامه آوارگی ها و نبود راهکار برای پایان این وضع را موجب ناامیدی می دانند.

 

پنج كشور آفريقای مركزی، كلمبيا، عراق، سودان و سودان جنوبی از سال 2013 از جمله ده كشوري بوده اند كه بيشترين تعداد آواره را داشته اند.

 

" الكساندرا بيلاك" مدير مركز نظارت بر اوضاع آوارگان درداخل كشورها گفت: اين بار ديگرثابت می كند كه آواره بودن قربانيان ماداميكه به آن ها كمك نشود، همچنان به مدت سال ها و شايد همه دهه ها ادامه خواهد يافت./982/ب102/د

ارسال نظرات