۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۸۱۰
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

استاد خوب استعداد طلاب را به فعلیت می‌رساند

استاد حوزه علمیه قم به نقش معنوی و تأثیرگذار اساتید حوزه در شکل‌گیری شخصیت طلاب اشاره کرد و گفت: اساتید خوب ودیعه‌های الهی را در وجود طلاب شکوفا کرده و استعدادهای ‌آنان را به فعلیت می‌رسانند.
هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارجه حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسین احمدی فقیه یزدی، استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: تأثیر معنوی استاد در شاگردان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ باید شکر کنیم که اساتید خوبی نصیبمان شد و توانستند ودیعه های الهی که در وجود ما بوده را شکوفا کنند و این استعدادها را به فعلیت برسانند.

 

استاد حوزه علمیه قم به نقش معنویت استاد اشاره و اظهار داشت: اساتید با انس گرفتن با شاگردان خود، محضر آنها را محضر خدایی حس کنند که وقتی شاگرد از کلاس بیرون رفت، عمده اثرگذاری، از خدا و امید به رحمت الهی و افاضه های غیب الهی را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: وقتی در محضر آیت الله رفیعی قزوینی که این اواخر در بستر بودند، می رسیدیم و تدریس می کردند، انگار همه محیط که صدای ایشان را می شنیدیم، ما را به خدا می رساند.

 

وی با تأکید بر تأثیر دقت اساتید در تحصیل طلاب تصریح کرد: معنویت، عمده مسأله ای بود که از محضر اساتیدمان بهره می بردیم؛ استادی که در حضور به موقع طلاب و تحصیل آنها دقت کند، تأثیر زیادی دارد؛ بیانات رهبر معظم انقلاب خصوصا در دو صحبت اخیر ایشان برای حوزه های علمیه جدی است.

 

آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: اصل انقلاب به واسطه مرجعی شروع شد که صاحب تهذیب و اخلاق نمونه ای بود که مهم ترین چیزی که همه را به سمت پیروزی انقلاب می فرستاد، وجود امام راحل بود و معنویت ایشان اساتیدی پا برجا را تربیت کرد که این معنویت را به سراسر کشور حتی روستاها رساندند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر علیت اولیه انقلاب که محدثه است را در مُبقیه هم ببینیم، این انتظار است که بیانات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سر سلسله علما قلوب مردم را به عالم بالا و رضای پروردگار متوجه می کردند./822/پ202/ی

ارسال نظرات